Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Eesti E-kaubanduse Liit osales Suunanäitajal, mis on tarbijakaitseameti infopäevade sari, mis on suunatud ettevõtjatele ja nende töötajatele. Infopäeva teemaks oli pretensioonide esitamise õigus ja garantii. TKA uuringust selgus, et paljud ettevõtjad ei tee vahet garantiil ja pretensioonide esitamise õigusel. Alljärgnevalt on ära toodud peamised erinevused ja mida mõlemal juhul kindlasti tasub teada.
Pretensiooni esitamise õigust reguleerib Võlaõigusseadus (VÕS) § 218, mis sätestab, et tarbijalemüügi puhul vastutab müüja asja lepingutingimustele mittevastavuse eest, mis ilmneb kahe aasta jooksul asja üleandmisest ostjale. Kui asi ei vasta lepingutingimustele, võib ostja nõuda müüjalt asja parandamist või asendamist.
Garantii andmist reguleerib Võlaõigusseadus (VÕS) § 230 , mis sätestab, et müügigarantiiks on müüja, varasema müüja või tootja (müügigarantii andja) lubadus müüdud asi garantiis või reklaamis ettenähtud tingimustel tasuta või tasu eest välja vahetada, parandada või tagada muul viisil asja vastavus garantiis või reklaamis ettenähtud tingimustele, millega antakse ostjale seaduses sätestatust soodsam seisund. Tarbijalemüügi puhul eeldatakse, et müügigarantii annab ostjale garantiitähtajal õiguse nõuda asja tasuta parandamist või asendamist.
PRETENSIOONI ESITAMISE ÕIGUSGARANTII
Järgmine infopäev toimub 6. juunil 2012 Tallinnas ning teemaks on pretensiooni esitamise õigus ja müügigarantii.
Infopäeva korraldab tarbijakaitseamet koostöös Eesti Kaubandus-Tööstuskojaga.
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.