Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Nüüd kui aasta on möödunud sellest kui Eesti kuulutas seoses koroonapandeemia levikuga eriolukorra ning üldiste piirangute tulemusel tabas ka turundustegevusi tugev tagasilöök, on hea aeg aasta jooksul toimunud muudatustele järele vaadata.
Esimeseks reaktsiooniks reklaamimaailmas oli üleüldine halvatus, mille kõige drastilisemaks näiteks on paljud need ettevõtted, kes külmutasid kõik oma turundustegevused (nii offline kui online).
Jah, tarbijad muutusid ratsionaalsemaks ja ettevaatlikumaks, kuid kardetud müügilangus oli kokkuvõttes väiksem kui karta võis. Paljudel inimestel oli endiselt vabu vahendeid ja nii mõnegi kulutuse vähenemine (meelelahutus, reisimine, teenused jms) võimaldas neil rohkem tarbida muid tooteid. Toimus kaua kardetud või oodatud murrang – paljud ettevõtted hakkasid nägema hüppelist kasvu oma e-kanalites.
Kes esimesena suutis sellele reageerida ja hakkas panustama digiplatvormidele ja e-turundusse, see suutis sellest ka kasu lõigata.
Tahes või tahtmata seostub e-turundus esmalt müügi aktiveerimisega ja mingil määral mõistetavalt oli see prioriteediks olukorras, mil tavapärane müük oli ära kukkunud. Kahetsusega peab aga nentima, et kogu senine turundusteooria unustati kiiresti ning pikka perspektiivi paljudel juhtudel ei vaadatud. Tekkis palju e-poode ja -poekesi, kes suutsid antud ajahetkel läbi kampaaniate viisakaid müüginumbreid tekitada, kuid ei investeerinud pikaaegsetesse tegevustesse.
Samaaegselt reklaamikampaania lõpuga kukkus ka müük tavapärasele tasemele.
Samas ka kõige aeglasemalt reageerinud suured ja tuntud ettevõtted on aastaga suutnud oma digivõimekust kasvatada. Tänaseks päevaks on tulemus see, et paljud aasta tagasi säranud väikeettevõtted pole suutnud oma edu hoida ning maadlevad piltlikult öeldes 100% ROI juures.
Senised „suured tegijad“ on aga nautimas läbi aegade kasumlikemaid e-müüke. Põhjus on lihtne ja loogiline – inimene kaldub ka digimaailmas eelistama tema jaoks tuntut ja kindlat toote- ja teenusepakkujat. Sa võid olla küll väga osav oma otsingureklaamide optimeerimises, kuid koore riisuvad ikkagi need, kes tekitavad inimestes äratundmist ja kindlustunnet. 3 soovitust:
Sellisel viisil ei leia Sa endale ostjat mitte ainult kampaania perioodiks, vaid pikkadeks aastateks.
Indrek Tori Convertal
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.