Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Emori e-kaubanduse trendiuuring näitab stabiilset kasvu sagedaste e-ostlejate seas. Kui aasta tagasi kevadel oli vähemalt 2-3 korda kuus e-ostlejate protsent 37%, siis nüüd on 39%. Üldine e-ostjaskonna määr ehk kui suur osa 15-74 aastastest elanikest on aasta jooksul ostnud tooteid või teenuseid internetist on 86% tasemel ja selliste elanike hulk, kes pole üldse kunagi midagi internetist ostnud, on kahanenud kõigest 2%le (oli 2020.a. 4%).
Sagedaste e-ostjate osakaal on jätkuvalt keskmisest oluliselt kõrgem 25-34 aastaste seas, kellest enam kui pooled (55%) teevad e-oste vähemalt paar korda kuus. Keskmisest sagedasemad e-ostjad on ka 35-49 aastased ning keskmisest kõrgema sissetulekuga elanikud (so üle 900€ neto pereliikme kohta kuus). Jätkuvalt madalaim on sagedaste e-ostjate osakaal 65-74 aastaste seas (15%). Aastaga on sagedasi e-ostjaid lisandunud enim alla 24 aastaste, maal elavate ja madalama sissetulekuga (so alla 500€ neto pereliikme kohta kuus) elanikkonda.
Jätkuvalt teeb suurim osa e-ostjatest oste laptopi kasutades (52% e-ostjatest, osakaal on püsinud möödunud aasta tasemel), kuid märkimisväärne on, et aastaga on jõudsalt kasvanud mobiiltelefoniga ostjate osakaal (39%lt 47%ni e-ostjatest), lähenedes kiirelt pooleni e-ostjatest. Mistõttu võib väita, et mobiilivaade ja funktsionaalsus on üks olulisemaid e-poe kasutusmugavuse kohapealt. Mobiiltelefoni kasutab e-ostmiseks sagedamini alla 34 aastane ja muust rahvusest elanik.
Mida eestlased aga ostavad?
Selge, et pandeemia ja teatud valdkondade sulgemised on muutnud trende. Näiteks kontserdi- kino ja teatripiletid on langenud 60%lt 48%le. Toit, mis tegi 2020.a. suure hüppe, on 2021.a. kasvanud 9% ning võrreldes 2019.a. 3x.
Kõige rohkem ostetakse:
Elektroonika 52%
Sisustuskaubad ja mööbel 40% (jõudsalt kasvanud, aastaga 5%)
Raamatud 37%
Kosmeetika 35%
Naisteriided ja jalatsid 33%
Parfümeeria 31%
Toit 31%
Meesteriided 30%
Mänguasjad 27%
Remondikaubad 27% (kusjuures aastaga on tehtud 8% kasvu!)
Spordikaubad 27%
Aiakaubad 25%
Lasteriided ja ravimid 18%
Emori maikuu lõpus toimunud uuringust selgus lisaks, et selgelt eelistatuim paki saamise viis on jätkuvalt pakiautomaat, mida on kuue kuu jooksul kasutanud 86% elanikest. Ligi pooled elanikest on kasutanud ka paki saamisel aegajalt kullerteenust ning umbes kolmandik on selle kätte saanud postkontorist.
Selle aasta juunikuus tehti Eesti Panga kinnitusel keskmiselt 123 000 e-ostu päevas, mida on 2,5 korda enam kui 2019 juunikuus. Päevas jäeti Eesti ja välismaa e-poodidesse eestlaste poolt keskmiselt 3,4 miljonit eurot, mida on 75% võrra enam kui kaks aastat tagasi! Kui viie aasta eest tehti pangakaarti kasutades 97% ostudest füüsilistes müügikohtades ja vaid 3% e-poodides, siis sel kevadel (märtsis, aprillis) moodustas e-poodides tehtud ostude osakaal juba 14%.
Allikad:
Emor, Eesti Pank, E-kaubanduse Liit
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.