Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Viimase kahe aasta pandeemia kõrgpunkt e-kaubanduses on olnud märts-aprill. 2020.a. kasvas e-ostlemine märtsis pea 200%, millest omakorda lisaks veel 2021.a. tehti kasvu 56%. Seda siis pakiautomaatide pakkide monitooringu järgi. 2021.a. kasvas tervikuna e-ostmine Eestis üle miljardi euro, 2.5 miljardi euroni, mida on rahaliselt +50% aastaga. Võimas! Peamine põhjus muidugi selles, et eelmise aasta märtsis oli lock-down ehk eelmise aasta märtsis olid kaubanduskeskused kinni, osta saigi vaid e-kanalist. Hetkel on meil uus olukord. Sõjast Ukrainas tingitult on kasvanud energiahinnad, toidukorv. Statistikaamet toob välja keskmise leibkonna energiakulu suurenemise sel kevadel 36%, toidukorvi kallinemiseks 12%. Lisaks ebakindlus sõjast ning kaubanduskeskuste lahtioleku. Kõike seda arvestades peame märtsikuu pakiautomaatide pakkide mahu langust -17,3% eelmise aasta märtsist, isegi üllatavalt heaks tulemuseks.
Kui turuosadest rääkida, siis märtsikuus 2022.a. liikus Eestis pakiautomaatidesse pea miljon pakki, täpsemalt 984 117. Turuosad on stabiilsed, paar protsenti on oma turuosa kasvatanud eelmise kahe kuuga võrreldes Omniva ja Smartpost, vastavalt 45% ja 33%. 21% turuosa on DPD`l. Tõsi, eelmise aasta kevade võrdluses oli Omniva turuosa 51%. Maksekeskus, kes vahendab ca 50% Eesti e-poodide e-makseid, käive langes märtsikuus proportsioonis pakimahuga -20% (aasta võrdluses on pakimaht kasvanud pisut rohkem, kui käive).
Luksuskaubad, hooajakaubad (väljas veel talv, mitte kevad) on langenud märtsis 40-50%, mis on ka arusaadav. Maist võiks kõigi eelduste kohaselt e-ostlemine näidata siiski tavapärast 15-20% kasvu, ei ole eriti mõtekas praegusel hetkel võtta võrdluseks eelmise aasta sama perioodi. Tõenäoliselt tekib adekvaatsem võrdlusmoment eelmise aastaga juunist, mitte veel maist. Eesti Pank prognoosib majandusse selleks aastaks väikest langust, e-kaubandus tervikuna moodustab kaubandusest ca 20% ning ei näita aasta perspektiivis langust, ei maksa asjaolusid arvestades sel aastal suurt kasvu siiski oodata tervikuna.
Tõnu Väät
Eesti E-kaubanduse Liidu tegevjuht
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.