Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Enim kaotas e-ostjaskonda riiete kategooria (e-ostjaskond langes 41%).
Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Viimase kuu jooksul on internetist kaupu ostnud 63 protsenti Eesti elanikest. Seejuures on internetiostjate osakaalud langenud kõigis vaadeldud kaubagruppides, enim riiete kategoorias, selgub värskest e-kaubanduse trendiuuringust.
„Vaadates pikemat trendi, jääb e-ostmise tippaeg märtsisse, mis kajastus aprillikuu uuringus,“ selgitas Kantar Emori uuringuekspert Kersten Jõgi.
Enim kaotas e-ostjaskonda riiete kategooria (e-ostjaskond langes 41%), sellele järgnevad ravimid (langus 37%), kodutehnika (langus 31%), sisustuskaubad ja mööbel (langus 31%) ning spordikaubad (langus 30%).
Siiski ületab e-ostjate osakaal 50 protsendi piiri veel endiselt kuues kaubagrupis: raamatud, jalatsid, elektroonika, kosmeetika, parfümeeria, ning sisustuskaubad ja mööbel. Kõige kõrgem on e-ostjate osakaal elektroonikatoodetel – 75 protsenti –, olles e-ostjaskonda viimase kuuga kaotanud ka kõige vähem.
Kuigi uuringu küsitlus toimus perioodil, mis kaardistas internetioste veel osaliselt ka ajal, mil ostukeskused olid suletud, on näiteks mööbli ja sisustuskaupade e-ostjaskonna osakaal langenud vahetult enne piiranguid olnud tasemele.
E-kaubanduse trende kaardistav veebiuuring toimus 13.–19. maini ja selles osales 1064 Eesti elanikku vanuses 15–74 eluaastat.
Kantar Emori uuringuekspert
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.