Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Maksekeskus, kes vahendab E-kaubanduse Liidu hinnangul ca poolt Eesti e-kaubanduse maksete käibest, tegi maikuus 129% kasvu. Emori aprilli-maikuu uuringust selgub, et eriolukord kasvatas sagedaste e-ostlejate arvu koguni 80% võrra.
Kui eelmisel aastal oli e-poodidest ostnud 70% eestlasi siis nüüdseks on see kasvanud suisa 92%ni täisealisest elanikkonnast!
Üks huvitav trend on veel see, et märkimisväärselt rohkem on kasvanud pakkide arv, kui käive, millest võib järeldada, et soodsa ja kiire tarne ning e-kaubanduse leviku tõttu tehakse väiksemaid, üksiktoodetega ja sagedasemaid e-oste rohkem.
Lisaks, kuigi kaubanduskeskuste avamine maikuus kasvatas jaekaubanduse müüki aprilliga võrreldes 16%, ei pidurdanud see märkimisväärselt e-kaubanduse kasvu ning uued tarbijad, kes e-ostlema olude sunnil hakkasid, on uue teenuse ja ostuvõimalusega harjunud ja kasutanud e-ostlemist aktiivselt ka maikuus.
Emori uuringust selgub veel, et suurimat kasvu on teinud kaubagruppides ravimite e-ostjaskond, mis on mullusest suisa 2,7 korda suurem. Kasvutempolt järgnevad 2 kordse kasvuga toidu- ja aiakaubad ning elektroonika (+83 protsenti).
Maikuus liikus Eestis pakiautomaatidesse peaaegu miljon, täpsemini 980 000 pakki, mis on 194% ja 505 000 pakki rohkem, kui 2019.a. maikuus. See on ainult siseriiklik pakkide maht, siia sisse ei ole arvestatud näiteks Omniva Hiinast tulev pakkide maht.
Suurim turuosaline on jätkuvalt Omniva, kuid konkurents on tihe. Juunikuuks prognoosivad turuosalised paarkümmend protsenti langust, mis on ka tingitud suuresti suve- ja puhkuste perioodist ehk loomulikust langusest, kuid jätkuvat kasvu e-kaubanduse mahtudele. Tõnu VäätEesti E-kaubanduse Liidu tegevjuht
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.