Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Maikuus tellisid eestlased pakiautomaatidesse ettevõtetest 1,36 miljonit pakki, mida on 8,4% ja 105 000 pakki rohkem, kui aasta tagasi maikuus. Eelmise aasta maikuus oli 14% kasvu.
Kõige suuremat kasvu teeb turule siseneja Venipak, 186%, kuid olgu öeldud, et nende turuosa on 1,7% ehk siinkohal kasvuprotsenti ei ole õige vaadata. Venipakil on õige pea 200 automaati üle Eesti ning automaatide arvult 2/3 konkurentide mahust, ei kasva turuosa eriliselt- kas siin võib olla tegu konkurentide sissetöötanud kliendibaasi, üleküllastunud automaatide turu võ muuga on keeruline öelda. Fakt on see, et lihtsalt samamoodi konkurentidega turule sisenejad Venipak ja Unisend (Leedu post) ei suuda kasvatada ja kasvada DPD, Smartposti ja Omniva kõrvale olulisteks tegijateks, ilma midagi teistmoodi pakkuma/tegema hakkamata või siis tuleb aastaid pingutada.
Suurtest turuosalistest tegi maikuus kõige suuremat ja arvestatavat kasvu nii mahus kui protsentuaalselt DPD, kasvatades mahtu suisa 20%. Smartpost tegi kasvu 7%, Omniva 4,8%.
Omniva turuosa püsib jätkuvalt stabiilselt suurim, läks maikuus DPD Smartpostist turuosas ette, kerkides number kaks turuosaliseks. Pakimahu kasvust suurem osa tuleb jätkuvalt Aasiast, Temu, AliExpressi jt arvelt.
Pakimonitooringut teostab Eesti E-kaubanduse Liit koostöös turuosalistega.
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.