Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →

Kuidas ja kas rahvusvahelises konkurentsis ellu jääda?

November 7, 2022

Kati Posti
- Author  
Projektijuht

Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

Kati PostiKati Posti
Tõnu Väät
Kati Posti
Kati Posti
- Autor  
Projektijuht
Tegevjuht

Ilmselt on aja küsimus, mil Amazon tuleb ka Eestisse. Amazon Prime teenusele on raske vastu panna. Amazon on ka ise öelnud, et nende eesmärk on uutel turgudel saada number 1 tegijaks, ei ole oluline, millist investeeringut see vajab. Nende puhul ei ole investeeringu küsimused miljonites vaid miljardites. Kuidas aga neile vastu panna ja kohaliku väikeettevõtjana ellu jääda?

Paar aastat tagasi tuli Ikea Eesti turule. Kohalikud konkurendid kommenteerisid, et konkurents on tore, midagi nad meilt ära ei võta. Äripäev tõi hiljuti välja pealkirja "Ikea tegi puhta töö". Ikea käive Eestis ainuüksi veebipoest on 34 miljonit, järgmisel konkurendil 16 miljonit. Sõites iga päev mööda IKEA uuest vastavatud füüsilisest poest, siis meeletu suures parklas just olenemata kellaajast palju vaba ruumi pole.

Lidl tuli Eesti turule. Konkurendid kommenteerisid sarnaselt Ikea tulekule. Äripäevas ilmus äsja peakiri: "Lidl on hõivanud juba 7% turust, COOP enim nõrgenenud". Lidli turuosa on juba ilmselt tsipa suurem Prismast...

Zalando ja AboutYou tulid 2a tagasi Eesti turule. Konkurendid rääkisid sama, mis kahe eelneva puhul. Omniva, kes AboutYou`d vahendab, omab suurimat pakikogust sealt. Lisaks on ka Zalando toonud E-kaubanduse Liidu seminaril juba aasta tagasi välja, et nende hinnangul on nad juba paarkümmend protsenti kogu Baltikumi turust võtnud.

Milline on kõigi näidete puhul olnud turule tulek?

1. tehakse 800 000 kuni miljoni euro suurune turunduskampaania lanseerimiseks ning edaspidi ollakse igakuises digiturunduses number 1 valdkonnas

2. mida on konkurendid teinud? Öelnud, et midagi ei muutu suures pildis...

 

Eks loomulikult on Lidli ja IKEA puhul tegu väga tuntud ja tarbijate poolt oodatud brändidega, olid AboutYou ja Zalando keskmisele eestlasele tundmatud ning mõttekoht ei olegi selles vaid, et kuidas sellises rahvusvahelises konkurentsis siis ellu jääda üldse või mida teha?

Kuidas aga jääda rahvusvahelises ja kohati ju ebaõiglases (ressursi tõttu) konkurentsis ellu?

1.     Kui sa veel ei tee 7 päevast komplekteerimist, hakka seda pakkuma juba järgmisest nädalast! Eesti kaupmehe üks võti on tarnekiirus. Eesti on väike, eelpool väljatoodud ettevõtetel ei ole Eestis ladu, mis tähendab tarneajaks 5-10 tööpäeva. Paku 1-2 päeva tarnet ja juba oled eelisseisus. Kui sa nädalavahetusel ei komplekteeri on sul esmaspäeval reede-pühapäeva tellimused, mis jõuad tihti teisipäeval posti panna ja juba tuleb tarbijal oodata pea samakaua, kui rahvusvahelist saadetist…

2.     Paku tasemel eestikeelset kliendikogemust. Ära küsi liigseid andmeid ostukorvis, tee otsing korda, kirjelda tooteid tooteinfost, paku korralikke pilte. Rõivaste puhul too välja ka modelli pikkus jm, mis annaks kindluse ostmiseks.

3.     Mida pakuvad enamus edukad rahvusvahelised? “Alati tasuta tarne ja tagastus”. Jah, tarbijal ongi 14 päevane tagastusõigus, kuid ära peida seda infot ei e-poes ega saadetud pakis vaid kasuta seda enda kasuks ära, et anda kindlust ja turvalisust.

4.     Turvalisus ja usaldusväärsus tuleb välja teenida ja näidata. Kui sa ei suuda tarnida tooteid 2 tööpäevaga, siis ära näita iga toote juures 2 tööpäeva tarnet. Tarbija, kui tellib toote, arvestab lubatuga. Tihti juhtub, et kolmandal tööpäeval ühendust võttes saab vastuseks “antud kaupa meil laos ei ole, tellime, 14-21 päeva jooksul saate”. Kas antud tarbija tuleb teist korda tellima või leiab, et on mõistlikum tellida mujalt? Näidates kohe, et tarneaeg on 14 päeva on sul küll väike protsent vähem tõenäoline kohe müük teha, kuid suur tõenäosus antud klienti veel kohata.

5.     Rahvusvahelised ettevõtted ei oma eestikeelset klienditeenindust või kui, siis mitte lives ja kõige paremal tasemel. Pane püsti heal tasemel töötav live chat, too välja, et küsimuste korral helista, kirjuta. Ära paku, et vastame 3-5 tööpäeva jooksul, keegi ei oota nii kaua!

Nii, et paku 1-2 päeva tarnet, head ja meeldivat ostukogemust enda e-poest. Pood ei tohi olla poolik, katki, kohati mitte töötav. Too välja, et meile on hästi lihtne tasuta 14 päeva jooksul kaup tagastada, meiega saad eesti keeles kiirelt kontakti, paku 7 päevast komplekteerimist, ära tööta e-poes vaid esmaspäevast reedeni vaid iga päev. Rahvusvahelise suure kontserniga ei pruugi sa kaubavalikus, hinnas ja kindlasti mitte turundusvõimekuses võistelda, kuid kiirus, turvalisus ja eestikeelsus on trumbid, mis on sul!

 

Tõnu Väät

Eesti E-kaubanduse Liit

Loe veel uudiseid sellest kategooriast

Uudised otse e-kaubanduse mootorist

Kõik uudised

Liitud liiduga juba täna ja saad palju hüvesid

Oleme pädevad

Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.

Oleme usaldusväärsed

Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.

Oleme turvalised

Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.

Liitu liiduga

E-poed mida saad usaldada.

“Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse.

Tutvu kvaliteedimärgisega