Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Esinesin online seminaril “12 tundi turundust: e-kaubanduse eri”, kus keskendusin e-poodide link buildingule ehk linkide ehitamisele. Enam kui 15-20 aastat on Google’i algoritmi üks peamiseid faktoreid olnud domeeni ja optimeeritava sisu väliste viidete kvaliteet. Väga lihtsustatult öeldes tähendab see seda, et mida rohkem autoriteetseid või relevantseid viiteid ehk linke viitab lehele, seda paremad positsioonid saavutad Google’is. Link building on väga oluline osa iga e-poe SEO strateegiast ja siinkohal aitab ka sinu lehe autoriteetsust kasvatada E-kaubanduse Liidu veebilehe viide.
E-poed ei konkureeri Google’ist ainult teiste e-poodidega. Probleemidele lahendusi ja kasulikku sisu pakuvad ka uudisteportaalid, blogid ja mitmed teist tüüpi lehed. Tähtis on Google’i jaoks olla vähemalt nendega sama autoriteetne, kui mitte autoriteetsem, et Google’is ka nendes otsingust kõrgetel positsioonidel olla.
Eesti E-kaubanduse Liidu veebilehekülje viide on muutunud ajapikku järjest tähtsamaks, sest leht ise on aastatega muutunud autoriteetsemaks. Seda ilmestab hästi tööriista ahrefs.com graafik, mis näitab kõiki väliseid viiteid alates 2013. aastast e-kaubanduseliit.ee suunas:
Selline stabiilne domeenide tõus ei ole tavapärane, eriti nii kõrgele: tänaseks päevaks 812 viitavat domeeni. Paljudel teistel Eesti lehtedel ei ole ka nii suurt osakaalu .ee viitavatest domeenidest, mis teeb sellest omaette kvaliteedimärgi.
E-kaubanduseliit.ee viide on seeläbi ka järjest parem investeering, sest viidete arv on tugevas tõusus ning domeen muutub seeläbi järjest autoriteetsemaks.
Osa e-kaubanduseliit.ee domeenide arvu tõusust on tulnud muidugi uute e-poodide liitumisest liiduga ning sellest, et mitmeid neist on välja teeninud turvalise ostukoha märgise, mis on erinevatelt veebilehtedelt viidatud e-kaubanduseliit.ee suunas. Mitmed teised e-kaubanduseliit.ee viited tulevad aga meediakajastusest ja paljude teiste Eesti väga autoriteetsete domeenide nagu delfi.ee, postimees.ee, err.ee, zone.ee, tallinn.ee, lhv.ee, eesti.ee, swedbank.ee jt poolt.
Väljavõte Ahrefs.com tööriista domeenide e-kaubanduseliit.ee, eesti.ee, lhv.ee, swedbank.ee ja aripaev.ee autoriteetsuse võrdlusest (nagu tabelist näha on kõik küllaktki samas suurusjärgus):
SEO mõttes aga on e-kaubanduseliit.ee lingi eeliseks lingi asukoht struktuuris. Link asub menüüs viidatud ja seeläbi struktuuris eespool oleval lehel, mitte näiteks sisuturunduse artiklis, mis ajapikku “vajub” struktuuris järjest sügavamale, sest selle ette lisandub uut sisu. Eesti E-kaubanduse Liidu lehelt viidatakse ka paljudele teistele e-poodidele, aga seda ei tasu karta, sest mida rohkem liitunud e-poode, seda rohkem uusi domeene, mis viitavad e-kaubanduseliit.ee lehele ja nii kasvab ka liidu veebilehe autoriteetsus. Kõik võidavad!
Loe pikemalt linkide ehitamisest ehk link buildingust: https://www.bestmarketing.ee/uudised/2019/08/29/seo-tulemusi-valitsevad-endiselt-valised-viited-ehk-lingid
Raido Tamar, Eesti kogenuim SEO ekspert
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.