Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Juhid e-kaubanduse ettevõtet ning soovid teada, kuidas rahvusvahelistel turgudel laieneda? Siin on sulle mõned kasulikud nõuanded:
1. Võta arvesse oma turgu
Suuna oma aeg ja energia välisturgudele, kus nõudlus sinu toote või teenuse järele on kõige kõrgem. Vastasel juhul ei pruugi sinu ettevõtte laienemine olla rahaliselt põhjendatud.
● Google Analytics’i abil saad juba praegu kindlaks teha, milline on sinu ettevõtte rahvusvaheline liiklus. Tööriist jälgib ning annab sinu veebilehe liikluse kohta infot veebipõhiste seadmete ja platvormide lõikes, aidates sul mõista klientide ostuteekonda selliste mõõdikute nagu kaasatuse ja unikaalsete külastajate arvu järgi. Seejärel on sul võimalik need mõõdikud siduda näiteks asukohaga, mis aitab sul mõista, millised rahvusvahelised turud on sinu ettevõtte jaoks kõige potentsiaalsemad.
● Tee kindlaks, millistes riikides on sinu toote või teenuse järele kõige suurem nõudlus ning kus võib olla turul lünk, mida sinu ettevõte täitma hakkab. Samuti peaksid uurima tarbijate ostuharjumusi ja -motivatsioone ning võimalikke takistusi kauba kohaletoimetamisel. Selline info aitab sul luua turu detailset profiili ning mõista, milline on sealne laienemisvõimalus.
● Uuri, millistel välisturgudel tegutsevad sinu konkurendid. Suure tõenäosusega on seal piisavalt mahtu, et ka sinul sinna laienemine ära tasuks.
2. Tutvu sihtriigi reeglitega ja eeskirjadega
Piiriülese kaubatranspordi puhul on oluline selgeks teha sihtriigi tolli- ja impordieeskirjad. Nende vältimine võib kaasa tuua sinu kaupade hilinemise, mis omakorda tähendab, et sinu klientide tarne hilineb, mis on e-kaubanduses suur miinus.
Igal riigil on oma eeskirjad ning mõned neist on rangemad kui teised. Kui tarnid erinevatele turgudele võib nende haldamine muutuda kiiresti keeruliseks ja aeganõudvaks. Seetõttu tasub end rohkem kui ära koostöö rahvusvaheliste kullerettevõtetega, kelle tollimeeskonnad aitavad igapäevaselt e-kaubanduse ettevõtetel rahvusvahelisi saadetisi tarnida, hoolitsedes kogu paberimajanduse eest. Nii saad sina tegeleda piiriülese transpordiga minimaalse vaevaga.
3. Ole valmis täiendavateks tarbimismaksudeks
Kuigi eksisteerivad mõned vabakaubandustsoonid, kehtivad enamasti imporditavatele kaupadele tarbimismaksud, mille suuruse üle otsustab sihtriik. Tavaliselt maksab tollimaksud ja -tasud sihtriigis saadetise saaja, samas kullerettevõtted pakuvad klientidele tollimaksude tasumise võimalust. See tähendab, et kullerettevõte esitab arve saatjale (ehk sinu ettevõttele) kulude katmiseks. Nii ei saa lõppklient paki saabudes ootamatut tollimaksu arvet, mis võiks kahjustada tema arvamust sinu ettevõttest.
Kui sa plaanid paluda tollimaksude tasumist oma klientidelt, siis jaga selle kohta infot oma veebilehel. Ootamatud saatekulud on üks peamisi põhjuseid, miks veebis oste tehes ostukorvist loobutakse. Veelgi parem on juba lisada saatmiskulud oma toodete maksumusele, et saaksid klientidele pakkuda kõik-ühes-hinda. Tutvu ka DHL Expressi tehnilise lahendusega, mis aitab sul ja sinu kliendil reaalajas näha ostuga kaasneda võivaid “täiendavaid kulusid” ning seejärel ka need kulud juba ostuprotsessis tasuda.
4. Uuenda oma veebilehte
Välisturgudele laienemise planeerimise ajal on parim aeg oma veebilehte uuendada. Pea seejuures meeles neid põhilisi soovitusi:
● Tõlgi veebileht kõikide sihtturgude keeltesse
● Kas teadsid, et veebikülastajad viivad ostu 70% suurema tõenäosusega lõpule, kui nende eelistatud makseviisi kuvatakse kassas? Uuri välja, millised on sinu sihtriikide kõige populaarsemad makseviisid ning lisa need enda veebilehele. Kindlasti näita hindu ning luba maksta kohalikus valuutas.
● Kui alustad oma toodete või teenuste müümist uues riigis, on hea end esmalt registreerida mõnel online müügiplatvormil nagu näiteks Amazon ja eBay. Nii saad alustada tagasihoidlikumalt ning hinnata nõudlust oma toodete järele enne kui pead investeerima kohaliku turu jaoks kohandatud veebilehte. Asetades end koheselt miljonite klientide ette, saad seeläbi osa turu haardest.
● Tee oma e-poele tervisekontroll. Selle küsimustiku abil saad tuvastada oma rahvusvahelise e-kaubanduse strateegia nõrgad kohad.
5. Otsusta mida, kuhu ja kuidas sa saadad
Rahvusvahelise veo puhul väldi "üks suurus sobib kõigile" lähenemist. Sinu turundus- ja müügistrateegia peaks olema kohandatud iga riigi jaoks vastavalt sealsete klientide eelistustele.
Võib-olla sobib mõni sinu toode ühele turule paremini kui teisele. Lisaks tuleb arvestada iga riigi ostupühadega (Must reede Ameerikas, Vallaliste päev Hiinas jne). Oluline on oma müügilähenemist pidevalt testida ja optimeerida, täiustades seda ajapikku kliendiandmetest saadud infoga. Tutvu kindlasti ka rahvusvaheliste juhenditega.
Pakume E-kaubanduse Liidu liikmetele oma teenuseid kuni aasta lõpuni 70% soodsamatel tingimustel. Tutvu pakkumisega lähemalt E-kaubanduse Liidu “ainult liikmetele” rubriigis ning täida vorm ja sulle saadetakse leping koos hinnakirjaga.
DHL Express Estonia e-kaubanduse tiimi juht
Anna Saar
ecommerce.ee@dhl.com
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.