Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Kohalolek sotsiaalmeedias on muutunud meie elu osaks. Ja see ei muutu, vähemalt mitte niipea. Tavapärased turunduskanalid on tihti ajale jalgu jäänud, kuna digitaalset turundust peetakse brändi olemasolu kohustuslikuks osaks.
Viimastel aastatel on sotsiaalmeedia turundus muutunud populaarsemaks kaubamärkide, digitaalsete ja sidusettevõtete turundajate seas.
Sotsiaalmeedia turundus pakub rohkem isiklikku ruumi ettevõtete ja nende potentsiaalsete klientide vahel ning brändide ja nende vaatajaskonna vahel. Me elame sotsiaalmeedia mõjutaja ajastul. Makro-, kesk- või nanomõjutajad hoiavad oma veebikogukonda brändidega autentsel ja orgaanilisel viisil ühenduses. Samal ajal püüavad sotsiaalmeedia platvormid optimeerida oma algoritme, et saada sihitud sotsiaalmeedia reklaamide ja kampaaniate puhul maksimaalseid tulemusi.
Aastal 2022 tuleb olla teadlik survest luua parim sotsiaalmeedia kohalolek, et sa saaksid ja püsiksid kursis sotsiaalmeedia trendidega, kuna need muutuvad koos kasutajate vajadustega.
Olenemata sellest, kas oled sisuturundaja, projektijuht või keegi, kes soovib luua persoonibrändi, olen sulle kirja pannud mõned mõtted kuidas aastal 2022 sotsiaalmeedias tõhusamalt kohal olla.
Oluline on seada eesmärgid. Sa ei saa väravat lüüa, kui sa ei leia väravaposti.
Ilma eesmärkideta ei saa sa nende saavutamiseks paika panna oma strateegiaid ega selle rakendamise samme. Nii et kujunda harjumus neid regulaarselt uuesti üle vaadata ja oma eesmärke täpsustada. Vajadusel võta vastu muudatused, kuid väldi niiöelda väravaposti liigutamist. Hea võimalus eesmärke silmas pidades sisuga joonel olla on luua sotsiaalmeedia kalender.
Jah, sihtrühma määratlemine on vältimatu. Seetõttu sillutab demograafiasse, aga ka psühhograafiasse sukeldumine teed võimsale kohalolekule sotsiaalmeedias. Sisu on lihtsam luua, kui tead, kes on sinu publik ja mida ta soovib.
Kasuta sotsiaalmeediat kuulamise vahendina. Sedasi saad kasutada sotsiaalmeediat võimalusena seotuse suurendamiseks. Ole alati teadlik, kus sind mainitakse, millised on sulle antavad kommentaarid ja sinust tehtud uued postitused. COVID-19 pandeemia ajal hüppasid paljud ettevõtted esimest korda sotsiaalse kuulamise rongi pardale. Neile meeldis tervisekriisi ajal klientide küsimustele ja vestlustele reaalajas vastata.
Kuid pandeemia edenedes (ja seda mõjutasid jätkuv poliitiline murrang, tööjõupuudus ja suurenenud pahameel ettevõtete vastu), said veelgi rohkem ettevõtteid teada, et sotsiaalne kuulamine võib aidata neil mõista klientide muutuvaid eelistusi ja vältida suhtekorralduslikke äpardusi.
Sotsiaalse kuulamise kasvu uuring
Seda suundumust toetavad Hootsuite’i 2022. aasta sotsiaalmeedia suundumuste uuringu andmed. Vastajad ütlesid, et nad nõustuvad kas osaliselt või täielikult sellega, et sotsiaalne kuulamine on nende organisatsiooni jaoks viimase 12 kuu jooksul tõusnud.
Samuti näeme, et Google’i otsingute nõudlus selliste märksõnade järele nagu “sotsiaalne kuulamine” ja “sotsiaalse kuulamise tööriistad” on aastaga 22% suurenenud. See tähendab, et rohkem inimesi otsib vahendeid, et uurida, mis on sotsiaalne kuulamine, või, et osta oma ettevõtte jaoks tööriist.
Vähesed tahavad veel sinu ettevõttega rääkida telefonitsi. Kliendid on avastanud, et saavad sotsiaalmeediat kasutades enda tekkivatele küsimustele mugavamalt vastuseid küsida.
Facebooki tellitud Nielseni uuringus ütles 64% inimestest, et nad eelistaksid ettevõttesse helistamise asemel sõnumite saatmist. Ja Gartneri sõnul hallatakse 2023. aastaks 60% kõigist klienditeenindustaotlustest digitaalsete kanalite kaudu.
Vaatamata nõudluse kasvule ei ole paljud organisatsioonid veel valmis pakkuma tõhusat kliendituge sotsiaalmeedia kaudu. Hootsuite’i 2022. aasta klienditeeninduse uuring näitab, et 71% organisatsioonidest ei ole veel alustanud sotsiaalsesse klienditeenindusse investeerimist või ei plaani üldse investeerida.
Seega hakka mõtlema sotsiaalmeedia klienditeeninduse strateegiale. Loo korduma kippuvate küsimuste jaoks võrgupõhiseid vastusemalle. Kui sa pole seda veel teinud, proovi oma reageerimisaja parandamiseks kasutada vestlusrobotit. Hea viis selle tegemiseks on ka oma klienditeeninduse vestlused ühte tööriista ühendada.
Koolita oma sotsiaalturunduse meeskonda klienditoe parimate tavade osas!
Tea alati, mis toimub. Veeda oma (vaba) aeg uurides ja avastades. Loe blogisid ja kuula podcaste, kus räägitakse uutest suundumustest erinevatel platvormidel. Veendu, et tead, milline “sotsiaalmeedia mäng” on praegu tõhusaim ja kellega seda mängima peaks. Samuti ole kursis sellega, mida sinu konkurendid teevad.
Hea võimalus kursis olekuks on liituda ka Facebooki gruppidega „Sotsiaalmeedia turundus“ ning „Internetiturundus ja e-kaubandus“.
Kvaliteet kvantiteedi ees. Selle asemel, et muretseda ainult regulaarse sisu postitamise pärast, mõtle ka, millist sisu sa sotsiaalmeediasse postitada. Analüüsi kõige paremini toimivat sisu. Üldse paha mõte ei ole seda edukalt läinud sisu taaskasutada. Kindlasti on suur hulk inimesi, kes ei ole seda veel näinud. Sotsiaalmeedia kanalite algoritmid ei ole kahjuks nii lahked, et jagavad meeleldi kõigile sinu jälgijatele sinu poolt postitatud sisu. Samuti on sul aja jooksul loodetavasti kogunenud palju uusi jälgijaid, kes samuti ei ole varem postitatud sisust teadlikud.
Olgem ausad 2021. aasta on olnud tegus ja kaootiline ning 2022. aasta ei jää sellele alla.
Parim, mida saad oma tööjõupingutuste ja ajakulu austamiseks teha, on ette planeerida. Paljud sotsiaalmeedia ajastamisrakendused aitavad sul sisustrateegiat kavandada ja seda ajastada, ilma, et peaksid 24/7 sotsiaalmeedias kohal olema. Eriti soovitan ette ajastada kõikvõimalikud pühade ja tähtpäevade tervitused. Kuid ole ettevaatlik visuaalide lisamisega. Ei ole ehk hea mõte detsembri alguses teha jõulude postitus paksu lumise pildiga ja tekstiga, kus soovid lumiseid jõule. Kes teab, kas paar nädalat hiljem valge lumevaip ka tegelikult maad katab. Seega kasuta pikemalt ette planeerides neutraalsemaid pilte. Jõulude puhul näiteks piparkooke, kaunistatud kuuske, jõuluvana – midagi sellist, mis on igal aastal olenemata väljas toimuvast.
Empaatia peaks olema 2022. aasta sotsiaalmeedia turunduse märksõna. Brändid on oma kampaaniates üha kaasavamad ja klientidele see tihtipeale meeldib. Usalduse loomine on lihtsam, kui ettevõtte aluseks on läbipaistvus ja empaatia.
Mängi sotsiaalmeedia tööriistadega. Vaata, mis töötab ja mis mitte. Kui sinu eesmärk on jõuda uute jälgijateni, katseta TikToki videotega. Kui sinu eesmärk on olemasoleva Instagrami vaatajaskonna uuesti kaasamine, katseta reelsiga. Kui sul on ühel platvormil lühikeste videotega edu, proovi seda ka teistel. Ja võta tulemused teadmiseks. Kuid! Igal kanalil peab olema sellele loomupärane sisu – TikToki vesimärgid reelsidel, palun ei!
See statistika seab sotsiaalmeedia platvormidel video pikkuse perspektiivi. Kaks aastat tagasi, IGTV ja Facebook Watchi tulekuga, oli hetk, mil arvati, et pika vormiga video on tulevik. YouTube, mis on tuntud oma pikkade õppevideote poolest, premeeris videoid, mis ületasid 10 minuti piiri. Ja Facebook tahtis võistelda samal areenil.
Ettevõtted tormasid tegema oma sotsiaalplatvormide jaoks “telesarja”. Will Smith jutustas isegi National Geographicule IGTV saadet. Tundus, et Facebook ei pruugi mitte ainult YouTube’i, vaid ka kaabeltelevisiooni võrke kasutada. Siis aga jõudis TikTok Põhja-Ameerikasse. Vastuseks käivitas Instagram 2020. aasta lõpus Reelsi ja ülejäänu on ajalugu.
Kiirelt edasi 2021. aasta sügisesse. Instagram on IGTV aegunud. Facebook Watchist ei räägi enam keegi. Ja isegi YouTube, sotsiaalmeedia pikavormiliste videote viimane bastion, on võtnud kasutusele uue vormingu. Arvasite ära: YouTube’i lühifilmid.
Facebooki ja Instagrami Storyd on endiselt tähtsal kohal ja tõstavad suurepäraselt klientide kaasamist. TikToki ja Instagrami algoritmid edastavad rohkem kui hea meelega sisu video kujul.
Reelsid on kaasahaaravad ja lõbusad, mis hoiavad sinu jälgijaid kursil ja sinu, kui brändi vastu uudishimulikuna.
Ära alahinda live-videote jõudu. Ja seda igal platvormil! Reaalajas videosisul on alati orgaaniliselt suurem ulatus kui lihtsal postitusel.
User-generated content (UGC) ehk kasutaja loodud sisu on midagi enamat kui lihtsalt klientide poolt antud tagasiside loend. See on aus, toores sisu, mis põhineb klientide kogemustel, mis ühendab ja köidab sotsiaalmeedia kasutajaid viisil, mida kaubamärgiga sisu ei suuda.
UGC on mõnes mõttes kolmanda osapoole loodud isikupärastatud sisu, mis loob siiramaid ja autentsemaid seoseid.
Kasutajate loodud sisu on sotsiaalmeedia turunduse tuleviku lahutamatu osa. Kasutan seda ka ise kui vähegi võimalik – pildid ja videod rahulolevatest klientidest nii teenuse kui toote kasutamise ajal. Samuti teen üleskutseid julgelt lisama oma mõtteid, kommentaare ja visuaale ettevõtte postituse kommentaaridesse. Usun, et keskpärased rahuloleva kliendi sõnad on tunduvalt tulemuslikumad kui ettevõtte kaunilt ritta seatud müügisõnumid.
Ettevõtete omanikke kutsutakse üles andma endast parima, et jätkuvalt investeerida oma töötajate brändi pühendumisse. Töötajad on ka ise internetikasutajad, kes jagavad ja tarbivad sotsiaalmeedia sisu.
Miks siis mitte jagada head sisu ettevõtte kohta, kus nad töötavad? Ettevõttes töötava brändisaadiku väärtus on võrreldamatu. Lisaks turunduseesmärkidele, mida töötaja truudus sotsiaalse jagamise kaudu toob, ära unusta, et sinu ettevõtte õnnelik töötaja on ettevõtte jaoks suur pluss.
Seega julgusta oma töötajaid ettevõtte postitusi ja kommentaare jagama. Kuid pane tähele! Ära tee seda nii nagu üks mu varasematest ülemustest käskis. Ta ütles, et kõik töötajad peavad Facebookis jagama kõiki ettevõtte postitusi. Minu vastus oli talle, et ma parem loobun tööst kui oma sõpradest 😊
Sotsiaalmeedia turundus ei lõppe uudisvoo lõpuga. Oluline on arvestada turunduslehtri kogu ringiga. Paljude pühendunud jälgijate omamine on eesmärk! Kui aga kaasamine ei too kaasa müügivihjete genereerimist ega potentsiaalseid kliente, siis lood lihtsalt magavat armeed.
Maandumislehtede ettevalmistamine suurepärase teksti, silmatorkava veebisaidi kujunduse ja ainulaadse digitaalse kogemuse abil on sotsiaalmeediast algava tervikliku turundusstrateegia viimane samm.
Kaks asja, milleta sa ei saa 2022. aastal tugevat kohalolekut sotsiaalmeedias üles ehitada, on kannatlikkus ja õiged tööriistad!
Brit Mesipuu
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.