Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Müügitulu posti või interneti teel kaupasid müüvates kauplustes oli märtsis jooksevhindades 22,9 miljonit eurot, mis veebruariga võrreldes kasvas 13% ja mullust märtsi ületas 15%-lise kasvuga.
Müügitulu posti või interneti teel kaupasid müüvates kauplustes oli märtsis jooksevhindades 22,9 miljonit eurot, mis veebruariga võrreldes kasvas 13% ja mullust märtsi ületas 15%-lise kasvuga.
Tabel 1. Tegevusalade jaekaubandus ja jaemüük posti või interneti teel müügitulu jooksevhindades, mõõtühik miljonit eurot. Allikas: Statistikaamet.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu suurenes 2018. aasta märtsis eelmise aasta märtsiga võrreldes püsivhindades 1%, teatab Statistikaamet. Kui veebruaris suurenes müügitulu eelmise aasta sama kuuga võrreldes 3%, siis märtsis kasv veidi aeglustus.
2018. aasta märtsis oli jaekaubandusettevõtete müügitulu 565,6 miljonit eurot.
Tööstuskaupade kaupluste müügitulu kasv märtsis aeglustus. Kui veebruaris suurenes nende ettevõtete müügitulu eelmise aasta sama kuuga võrreldes 7%, siis märtsis jäi müük eelmise aasta tasemele.
Müügitulu suurenes nelja ja vähenes kolme tegevusala kauplustes. Müügitulu suurenes eelmise aasta märtsiga võrreldes posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes (kasv 13%).
Joonis 1. Tegevusala jaemüük posti või interneti teel müügitulu jooksevhindades 2001-2018. a märtsis, mõõtühik miljonit eurot. Allikas: Statistikaamet.
Apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes (kasv 9%), muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (nn kaubamajad) (kasv 6%), ning tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes (kasv 2%).
Müügitulu vähenes eelmise aasta märtsiga võrreldes kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüük), muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, raamatute, sporditarvete, mängude ja mänguasjade jm, ning majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes.
Toidukaupade kaupluste müügitulu, mis eelnenud kuudel väikest langust näitas, pöördus märtsis taas tõusule ning suurenes eelmise aasta märtsiga võrreldes 1%.
Mootorikütuse jaemüügiga tegelevate ettevõtete müügitulu suurenes eelmise aasta märtsiga võrreldes 5%.
Võrreldes eelmise kuuga suurenes märtsis jaekaubandusettevõtete müügitulu 14%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli kasv 1%. 2018. aasta kolme kuuga (jaanuar–märts) suurenes jaekaubandusettevõtete müügitulu eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes 1%.
Statistika aluseks on Maksu- ja Tolliameti käibedeklaratsiooni andmed. Statistikaamet avaldas kuu kokkuvõtte nelja tööpäevaga. Statistikatöö „Kaubandusettevõtete kuu majandusnäitajad“ avaliku huvi peamine esindaja on Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium, kelle tellimusel Statistikaamet seda statistikatööd teeb.
Allikas: Statistikaamet, E-kaubanduse Liidu täiendused.
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.