Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Oled kindlasti kuulnud, et alates 1. juulist 2023 paneb Google kinni maailmas ühe populaarsema analüütikaplatvormi Universal Analytics (tuntud ka kui UA või GA3) ja asendab selle täies mahus uuel loogikal üles ehitatud Google Analytics 4-ga (GA4). Aga kas Eesti e-kaubanduse ettevõtted on selleks muudatuseks valmis?
Mindshare Estonia viis aasta alguses läbi auditi Eesti E-kaubanduse Liidu 85 liikme seas, et vaadata ettevõtete valmisolekut Google Analytics 4 kasutuselevõtuks. Selgus, et 3,5% vastajatest ei kasutanud ühtegi Google veebianalüütika tööriista ja 10,5% olid asendanud vananenud Universal Analyticsi Google Analytics 4-ga. Enamik ehk 52% veebilehtedest kasutab aga endiselt UA-d ja ei ole veel GA4-le üle läinud.
Muidugi on turul ka alternatiivseid analüütikaplatvorme, kuid suure tõenäosusega on GA4 paljude ettevõtete esimene valik. Populaarsemal platvormil on suur kasutajate ja ekspertide kogukond, kes pakuvad kiiret abi ja lahendusi küsimuste ning murede tekkides. Samuti on suurematel platvormidel tavaliselt rohkem ressursse, mis tähendab rohkem võimalusi ja valikuid detailsemaks analüüsiks, näiteks lisamooduleid ja integreerimisvõimalusi.
Ettevõttele võimaldab järk-järguline GA4-le üleminek oma analüütikatööriista vastavalt vajadusele kohandada ja tagada kõikide andmete korrektne jälgimine. Jättes see tegemata, võib tulemus olla väga karm ─ veebilehe külastatavuse ja kasutajate statistika info kaob ning puudub võimalus andmepõhiselt parandada kasutajakogemust ja täita müügieesmärke.
GA4 kasutuselevõtuks on mitu erinevat võimalust:
* Kui Sa pole varem Google Analyticsiga kokku puutunud, siis kõige lihtsam viis GA4-le üleminekuks on luua täiesti uus konto ja see oma ettevõtte veebisaidile lisada.
* Kui kasutad praegu Universal Analytics platvormi, siis loo paralleelselt GA4 konto ja seadista andmestruktuur vastavalt oma vajadustele, sealhulgas kohandatud sündmused, konversioonid, e-kaubanduse statistika ja väliste allikate andmete importimine.
* Alates märtsi algusest loob Google automaatselt kõikidele Universal Analytics kontodele GA4 atribuudi, kui sellest pole õigeaegselt loobutud. See võib aidata sul alustada üleminekut vananevalt Universal Analytics-ilt.
Automaatsete kontode loomine toimub ka siis, kui oled juba UA konto GA4-le üle kolinud. Kõik GA4 seadistusassistendi nimekirjas tehtuks märkimata seadistused kirjutatakse üle UA seadetele. Selle vältimiseks on vaja üle vaadata to-do nimekiri ja märkida tehtuks kõik, mida soovid alles jätta.
Juhul, kui Sul jäi õigel ajal automaatselt Google Analytics 4 atribuudi loomise info kahe silma vahele, siis duplikaatkonto kustutamine on lihtne. Kuid kui see automaatselt loodud konto on Sinu äri ainuke GA4 konto UA kõrval, siis saad seda efektiivselt kasutada kohandades seadistused ettevõtte vajadustest lähtuvaks. Tähtis on rõhutada, et muudatused hakkavad kehtima alles nende tegemise hetkest. Seetõttu on oluline mõõdikute seadistused üle vaadata ja kohandada nii kiiresti kui võimalik.
Parima GA4-le ülemineku mooduse valik sõltub ettevõtte eesmärkidest ja vajalikkusest. GA4 platvormil on palju uusi funktsioone ja võimalusi, kuid selle täielik mõistmine võib olla algajale väljakutseks. Küsige abi digiturunduse spetsialistilt, kes omab kogemusi GA4 rakendamisel ja aitab ülemineku sujuvalt läbi viia. Nii tagate, et andmeid kogutakse ja kasutatakse ettevõtte eesmärkide saavutamiseks kõige tõhusamalt.
Meil on tugev soovitus kõikidele ettevõtetele, kes seni on kasutanud peamise veebianalüüsi tööriistana UA-d ja kes ei ole valmis oma veebilehe statistikast loobuma. Alustage juba täna GA4-le üleminekut, et tagada sujuv protsess ühe platvormi teise vastu vahetamisel ja vältida võimalikke probleeme, mis tekivad seoses UA-s andmete salvestamise lõppemisega 1. juulil 2023.
Loe lähemalt, millised on olulised erinevused Google Analytics 4 ja Universal Analyticsi vahel.
Mindshare Estonia
Ingrid Veermets, digiturunduse spetsialist
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.