Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →

Uudised

Juuni-juulikuu pakiautomaatide mahtude monitooring

August 20, 2024

Tõnu Väät
- Author  
Tegevjuht

Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

Tõnu VäätTõnu Väät
Tõnu Väät
Tõnu Väät
Tõnu Väät
- Autor  
Tegevjuht
Tegevjuht

Kuigi majanduses on langus, kannatab nii eksport kui ka sisetarbimine on pakiautomaatide maht kasvus. Tegelikult on siin täiesti korrelatsioon ja loogika. Enamus valdkondades on sel aastal 10-20% langus. Kannatavad kõik, mis ei ole eluliselt vajalik (v.a. toit, kütus, energia, laen jm mida peab ostma ja maksma). Vähenenud on tarbimine kestvuskaupades ja valdkondades, mis ei ole eluliselt vajalikud. Langenud on ka keskmine ostukorvi väärtus- meie liikmesettevõtete makseteenuste vahendajate info põhjal ca 20%.

Üks pool, miks aga langeva käibe juures maht ei lange, on see, et ostetakse odavamat kaupa ning rohkem, kui ka see, et sellistel aegadel suureneb tuntavalt piiriülene ja eelkõige Aasia kaubandus. Nii ongi üks maailma suurimaid reklaamijaid ja Hiina uus e-kaubamaja Temu võtnud võimust ka Eestis. Temu, Aliexpress teevad suuri mahtusid ning veavad peaasjalikult Omniva jaSmartposti mahtusid üles. See on ka tavapärane reegel- nii, kui eestlaste ostujõud langeb ja majanduses on keerulised ajad, vaatab tarbija üha rohkem hinda ning otsib soodsamat alternatiivi (Aasiast) ning lükkab kallimad, mitte just hädavajalikud ostud edasi.

Kui nüüd juuni-juuli kuud pakiettevõtete lõikes vaadata siis juunis kasvas pakiautomaatide maht Eestis 8,6% ning juulis suisa 25,2% (seda suuresti ka Omniva mahtude liikumisest juunist pigem juulisse).

Omniva hoiab positsiooni ja suurimat turuosa, mis on pea pool turust on Smartpost ja DPD pea võrdsed ülejäänud turgu jagamast (siiski Smartpost mõne protsendi suurem). Juunis tegi kõige suuremat kasvu Smartpost 16%, DPD 13%, Omniva vaid 0,7%. Juulis aga oli kõigi kasv pea võrdne- Omniva 25%, Smartpost ja DPD 23-24%. Tõsi, kõige suurem kasvaja on Venipak, juulis näiteks suisa 150%, kuid alles turule sisenejana on nende turuosa alla 2% ning on väga visa kasvama.

Sarnane trend (seis majanduses) jätkub kindlasti terve selle aasta ning järgmine aasta ei tundu tulevad roosilisem, kuna rakenduvad uued maksud, mis tarbija ostujõudu pigem allapoole viivad. Seda enam on vaja olla konkurentsis hindade, turunduskampaaniate kui suurepärase (mitte hea )klienditeenindusega!

 

Monitooringu koostas Eesti E-kaubanduse Liit koostöös Omniva, DPD, Smartposti, Venipakiga.

Loe veel uudiseid sellest kategooriast

Uudised otse e-kaubanduse mootorist

Kõik uudised

Liitud liiduga juba täna ja saad palju hüvesid

Oleme pädevad

Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.

Oleme usaldusväärsed

Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.

Oleme turvalised

Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.

Liitu liiduga

E-poed mida saad usaldada.

“Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse.

Tutvu kvaliteedimärgisega