Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Tervikuna võib iseloomustada pakiautomaatide turgu märksõnaga “Omniva on tagasi!”
2021.a. juulikuus kehtima hakanud käibemaksu seaduse ja deklareerimisega vähenes oluliselt Hiina maht ning AliExpress alustas konsolideerimist, mis vähendas oluliselt Omniva mahtu võrreldes aastatagusega. Nüüd on ring ehk aasta täis saanud ning Hiina mahtude võrdlus võrreldav. Lisaks on Omniva teinud suvekuudel päris tublit tööd ja kasvu ka koduturul.
Juunikuus liikus Eestis pakiautomaatidesse 892 000 pakki, mida on 2,4% rohkem, kui 2021.a. Olgu siinkohal mainitud, et Omnival oli veel viimast kuud tänu Hiina mahule langus, mis oli kokku -14,2% kogu kuu mahust. Juunikuus hoidis siiski turuosa stabiilselt Omniva 43%, järgnes Smartpost 30% ning DPD 27%. Juulikuus liikus 931 000 pakki, mida on suisa 168 000 pakki ehk 22% rohkem, kui aasta varem juulikuus. Juulikuus tõusis seega ka Omniva oma tavapärase, pandeemiaeelse 45% turuosani. Järgnes 29% Smartpost ning 26% DPD. DPD on suvekuudel teinud kõige suuremat kasvu, 33% ja suisa 41% ning jäädes Smartpostile vaid mõne protsendi alla. Omniva hoiab kõige suurema üle-eestilise võrgustikuga (suurim maapiirkondade kattuvus näiteks) stabiilset 45% turuosa kogu pakiautomaatide pakkide mahust Eesti turul.
Lisainfo: Tõnu Väät
Eesti E-kaubanduse Liit
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.