Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Keskmine tagastusprotsent e-kaubanduses on muidugi küllaltki sarnane mõõde keskmisele palgale, näitab see siiski trendi. Aasta tagasi mõõtes saime e-kaubanduse tagastuse ca 4%, on hetkel 5,5%. Lisaks on suur tõus rõivakaubamajades, kus on keskmine tagastus juba üle 30% (aasta tagasi 20%). Siinjuures tasub märkida, et suurtel rahvusvahelistel moekaubamajadel on tagastused 35-45% ning eesmärk 50% (sest mida rohkem tellid koju proovimiseks, seda rohkem ka alles jätad). Tagastus on kasvanud enamus sektorites, näiteks sisustuses 1%lt 2%le, kodutehnikas 3%le, mõnevõrra ka toidusektoris. On palju sektoreid, kus ei saa tagastada- näiteks retseptiravimeid, teatud kosmeetikat, toitu kui ka aiakaupu, on neis sektorites tagastusprotsendid 0,5-2% vahele. Üldise trendina näeme tagastuste kasvamist jätkuvalt, mis on tingitud e-kaubanduse mahu kasvust kui ka keerulisemast majandusolukorrast, mis paneb inimesi ringi mõtlema.
Ühest küljest on tagastus positiivne- näitab mahu kasvu, kasvavat müüki ning tarbijateadlikuse, kindluse kasvu on teisest küljest kaupmehele küllaltki kulukas, kuna kaupmees peab tasuma ka esmase saatmiskulu ning tihtipeale tagastatavaid tooteid ei saa koheselt müüki paisata vaid näiteks rõivaste puhul aurutama, uuesti pakkima või ka keemilisse puhastusse saatma, mis kõik sööb ära suure osa uuesti müügil paisates kasumist.
E-kaubanduse Liit küsitles ca 80 enda liikmesettevõtet erinevatest valdkondadest.
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.