Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Lisaks jõuludele ja aastavahetusele on e-kaubanduse tippajaks kujunenud must reede, mis ühes küberesmaspäevaga kasvatas Eestis 2023. aasta lõpus Venipaki pakimahte 33 protsenti. Seejuures lõi küberesmaspäeva järgne kasv musta reede oma.
„Must reede kestis seekord üle nädala, kuid lõviosa ostudest ja pakitarnetest langes ikkagi tolle nädala lõppu ja järgmise algusse. Vahetult peale küberesmaspäeva kasvas Venipaki pakkide maht Eestis 41% ning Baltimaades kokku 32%, mis oli kampaaniaperioodi suurim kasv. See kinnitab trendi, et elektroonikakaubad ühes riiete ja kosmeetikatoodetega on e-kaubanduse üks lemmik,“ ütles Venipak Eesti müügidirektor Martten Kaldvee.
Eestis on Venipakil 155 pakiautomaati, mis kõik on paigaldatud eelnenud 12 kuu jooksul. „Tarnisime Eestis musta reede perioodil pakiautomaatide kaudu 10% pakkidest, mis oli peaaegu sama näitaja kui Lätis, kus Venipakil on 201 pakiautomaati. Leedus oli osakaal 20% ning seal on ka kõige laiem võrgustik, 251 automaati,“ lisas Kaldvee. Põhiosa moodustasid kullertarned või äriklientide teenindamine.
Balti riigi elanikud on usinad e-ostlejad
Venipaki hiljutise uuringu järgi on Baltikumis e-ostlejate osakaal märkimisväärne: tervelt 94% uuringus osalenud eestlastest, 97% lätlastest ja 98% leedulastest soetavad kaupu veebist. Ühtlasi selgus, et enam kui viiendik eestlastest, leedulastest ja lätlastest teevad veebioste iga 3-4 nädala tagant.
Üha rohkem kliente eelistab minna saadetistele järgi pakiautomaati. Pea pooled (45%) uuringus osalenud eestlastest tellivad saadetised pakiautomaatidesse vähemalt korra kuus. „Võrreldes eelmise aastaga on pakkide koju kohaletoimetamise osakaal vähenenud viie protsendi võrra ning pakiautomaatide kasutamine on samal määral kasvanud. Ühest küljest toetab seda pakiautomaatide võrgustike laienemine, kuid teisalt on see kliendile mugavam ja ajasäästlikum ning ka keskkonnasõbralikum lahendus,“ selgitas Kaldvee.
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.