Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes 2015. aasta septembris eelmise aasta septembriga võrreldes püsivhindades 9%, teatab Statistikaamet. Viimasel neljal kuul on jaemüük võrreldes varasema aasta sama kuuga kasvanud stabiilselt 8–9%.
2015. aasta septembris oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 422,4 miljonit eurot, seega jäi septembris kauplustesse 322 eurot elaniku kohta.
Tööstuskaupade kaupluste jaemüük suurenes 2014. aasta septembriga võrreldes 17%. Müük suurenes kõigil tegevusaladel. Enim suurenes jaemüük muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, kontoritarvete, raamatute, sporditarvete, mängude ja mänguasjade, lillede, istikute jm (kasv 42%).
Keskmisest enam suurenes jaemüük veel ka kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüük) (kasv 38%) ning posti või interneti teel (kasv 37%).
Toidukaupade kauplustes jätkus jaemüügi kasvu kiirenemine. Kui juulis kasvas neis kauplustes jaemüük eelmise aasta sama kuuga võrreldes 2% ja augustis 3%, siis septembris oli kasv 4%.
Mootorikütuse jaemüük suurenes 2014. aasta septembriga võrreldes püsivhindades 6%.
Võrreldes eelmise kuuga vähenes septembris jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 7%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal suurenes aga müük eelmise kuuga võrreldes 1%. 2015. aasta üheksa kuuga (jaanuar–september) suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes püsivhindades 8%.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli septembris 498,3 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis 85%. 2014. aasta septembriga võrreldes suurenes müügitulu püsivhindades 4%, eelmise kuuga võrreldes aga vähenes 6%.
Statistika aluseks on küsimustik „Müügitulu”, mille esitamise tähtaeg oli 15.10.2015, ning Maksu- ja Tolliameti käibedeklaratsiooni andmed. Statistikaamet avaldas kuu kokkuvõtte 10 tööpäevaga.
Lisainfo: Statistikaamet
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.