Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →

Statistika ja e-uuringud

Jaekaubandusettevõtete müügitulu kasv jätkus jaanuaris

October 21, 2021

- Author  

Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

Tõnu Väät
- Autor  
Tegevjuht

Jaekaubandusettevõtete müügitulu suurenes 2016. aasta jaanuaris 2015. aasta jaanuariga võrreldes püsivhindades 8%, teatab Statistikaamet. Detsembris kasvas müügitulu eelmise aasta sama kuuga võrreldes 7% ning jaanuaris jätkus kasv samas tempos.

Sektori jaemüük posti või interneti teel müügitulu oli 2016. aasta jaanuaris 12,4 miljonit eurot, kasvades mullusega võrreldes 7%. Detsebris kasvas müügitulu eelmise aasta sama kuuga võrreldes 12,5%, jaanuaris kasv veidi langes. Detailsema ülevaade jaemüük posti või interneti teel müügitulust on näha allolevas tabelis.

2016. aasta jaanuaris oli jaekaubandusettevõtete müügitulu 476,4 miljonit eurot. Müügitulu kasvu mõjutasid enim mootorikütuse jaemüügi ettevõtted, kus müügitulu kasvas 2015. aasta jaanuariga võrreldes püsivhindades kolmandiku. Nende ettevõtete müügitulu kiirele kasvule avaldasid mõju 2015. aasta väga madal võrdlusbaas ning mullusest odavam mootorikütuse hind. Mootorikütuse jaemüügi ettevõtete müügitulu kasv andis poole kogu jaekaubandusettevõtete müügitulu juurdekasvust.

Tööstuskaupade kaupluste müügitulu suurenes 2015. aasta jaanuariga võrreldes 5%. Müügitulu suurenes enamikul tegevusaladel, vaid tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kaupluste müügitulu oli 4% väiksem kui varasema aasta jaanuaris. Enim suurenes müügitulu apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes (kasv 12%) ning majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes (kasv 10%).

Toidukaupade kaupluste müügitulu suurenes 2015. aasta jaanuariga võrreldes 4%.

Võrreldes eelmise kuuga vähenes jaanuaris jaekaubandusettevõtete müügitulu püsivhindades ligi viiendiku. See on tavapärane langus, mis järgneb detsembris toimunud jõulude ja aastavahetuse suurmüükidele. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal suurenes aga müügitulu eelmise kuuga võrreldes 2%.

NB! Statistikaamet läks 2016. aastast jaekaubandusstatistika kuu andmete avaldamisel täielikult üle Maksu- ja tolliameti käibedeklaratsiooni andmetele ning lõpetas andmete kogumise küsimustikuga „Müügitulu“.

Nii väheneb ettevõtjate aruandluskoormus ja Statistikaameti kulu andmete kogumisele ning suureneb administratiivandmete kasutamine. Andmeallika muutuse tõttu hakkab iga kuu ilmuv pressiteade „Jaekaubandus“ senise jaekaubandusettevõtete jaemüügi asemel kajastama jaekaubandusettevõtete müügitulu.

Jaekaubandusettevõtete jaemüügi näitajat avaldab Statistikaamet edasi statistika andmebaasis kvartali ja aasta kohta. Statistikaamet avaldas kuu kokkuvõtte nelja tööpäevaga.

Allikas: Statistikaamet

Loe veel uudiseid sellest kategooriast

Uudised otse e-kaubanduse mootorist

Kõik uudised

Liitud liiduga juba täna ja saad palju hüvesid

Oleme pädevad

Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.

Oleme usaldusväärsed

Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.

Oleme turvalised

Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.

Liitu liiduga

E-poed mida saad usaldada.

“Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse.

Tutvu kvaliteedimärgisega