Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Müügitingimuste koostamine on paras peavalu paljudele e-poodnikele. Suur osa müügitingimustes olevatest vigadest on aga tingitud teadmatusest. Tihti kopeeritakse müügitingimused mõnest teisest e-poest süvenemata, mida need sisaldavad. Puudulikud ja seadusega vastuolus olevad müügitingimused vähendavad aga oluliselt e-poe usaldusväärsust.
Siinkohal toon välja 7 enamlevinud eksimust, millele tuleks kindlasti tähelepanu pöörata:
1. Müüja keeldub kasutatud kaupa tagasi võtmast.
14-päevase tagastusõiguse kasutamiseks ei tohi tellitud kaupa kasutada muul viisil, kui on vajalik veendumaks kauba olemuses, omadustes ja toimimises nagu seda on lubatud füüsilises poes. Kui kaubal on kasutamise või kulumise märke, ei tohi ostja kaotada taganemisõigust, vaid veebipoel on õigus alandada tagastatavat tasu vastavalt kauba väärtuse vähenemisele.
2. Müüja tagastab 14-päevase tagastusõiguse korral ostjale vaid kauba eest tasutud summa.
Müüja peab ostjale tagastama ka postikulu, mille ostja tasus kauba kättesaamiseks. Kui ostja taganeb tellimusest osaliselt, siis toimub transpordikulude tagastamine proportsionaalselt, vastavalt tagastatud kauba hulgale kogu tellimusest. Kui ostja on valinud ettevõtja pakutud kõige odavamast asja kättetoimetamise viisist erineva kättetoimetamise viisi, ei pea müüja ostjale tagastama kulu, mis ületab tavapärase kättetoimetamise viisiga seotud kulu.
3. Raha tagastamise aeg.
Kui ostja lepingust taganeb, tuleb talle tema poolt tasutu koos kauba kättetoimetamise postikuluga tagastada viivitamata, kuid mitte hiljem kui 14 päeva jooksul taganemisteate saamisest. Müüjale on antud võimalus maksega viivitada kuni ostja on talle tagastanud lepingu esemeks olnud asja või esitanud tõendi, et ta on selle asja tagasi saatnud. Seejuures on oluline, et müüja ei või raha tagastamisega viivitada seni kuni on kauba reaalselt kätte saanud, vaid oluline on hetk, kui ostja on kauba müüjale postitanud (postiasutusele andnud, kullerile edastanud vmt).
4. Esemed, millele 14-päevane tagastusõigus ei kehti.
Tihti ei paku müüja tagastusõigust esemetele, mille puhul on tegelikult 14-päevane tagastusõigus seadusega ette nähtud. Näiteks tooted, mis ei ole "kohe olemas" vaid on ”tellimisega”. Samuti ei ole müüjal õigus keelduda tagasi võtmast hulgitellimusi (isegi kui tellimus on vormistatud pärast näidise saatmist ning heakskiitu Kliendi poolt).
Loetelu esemetest, millele 14-päevane tagastusõigus ei kehti leiad siit (lk 15-17)
5. Aetakse segamini 14-päevane tagastusõigus ja pretensioonide esitamise õigus.
14-päevane tagastusõigus tähendab seda, et ostja võib nimetatud perioodi jooksul kauba tagastada ilma põhjust avaldamata. Kui tootel on aga puuduseid, mis olid olemas juba asja üle andmise hetkel, ning mis ilmnevad kuni kahe aasta jooksul, alates kauba üleandmisest ostjale, siis kehtib ostjale pretensioonide esitamise õigus. Sealjuures tuleb puudusest müüjat teavitada 2 kuu jooksul puuduse avastamisest.
6. Uudiskirjade saatmine.
Aegajalt lisatakse müügitingimustesse lause, et müügitingimustega nõustudes nõustub ostja muuhulgas ka sellega, et talle hakatakse saatma uudiskirju. Uudiskirjade saamine peab aga olema kliendi vaba valik, see ei saa olla teenuse kasutamise eelduseks. Seega peab uudiskirjade saatmiseks küsima eraldi nõusolekut (mis ei tohi olla eeltäidetud).
7. Toodetel puuduvad ühikuhinnad.
Müüja peab kaupa pakkudes avaldama lisaks müügihinnale ka ühikuhinna. Ühikuhind on kauba ühe kilogrammi, ühe liitri, ühe meetri, ühe ruutmeetri või ühe kuupmeetri lõpphind. Ühikuhinnaks võib olla ka tükihind, kui kaupa ei mõõdeta eelnimetatud ühikutes.
Juhendi müügi- ja ühikuhinna avaldamise kohta leiad siit
Tutvu lisaks E-kaubanduse Liidu kodulehel olevate näidismüügitingimustega ja juhendiga e-kaubandusega tegelevale ettevõttele.
Kati Posti
E-kaubanduse Liidu projektijuht
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.