Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
2020. aastal monitoorisime domeene, kes kasutavad e-poe platvormi ning nende andmete järgi tegutses Eestis toona suurusjärgus 6000 erinevat e-poodi. Eesti E-kaubanduse Liit analüüsis koostöös Omniva ja Smartpostiga nende unikaalsete ja aktiivsete klientide arvu eelmisel kuul ehk maikuus 2022.a. Täpsemalt, kuidas on viimase kuue kuu jooksul vähemalt üks kulleri või pakiautomaadi tellimus tehtud ning kes on seeläbi e-kaubandusega seotud. Omniva ja Smartposti kaudu saadetakse lähemale 75% kõikidest pakiautomaatide pakkidest ning 95-98% Eesti e-poodidest pakub valikus nimetatud kahe ettevõtte kaudu saatmisvõimalust ehk on nende kliendibaasis.
Seega jääb tõenäosus vaid paari protsendi kanti, et Eestis tegutseb aktiivselt e-poode, kes ei kasutaks partnerina Omnivat või Smartposti. Liites selle paariprotsendilise varu, saame väita, et selle aasta juunis tegutseb Eestis suurusjärgus 7700 erinevat e-poodi, mis tähendab, et kahe aastaga kasvas siinsete e-poodide arv pea 2000 võrra.
Eesti E-kaubanduse Liidu kirjelduse järgi on e-kaubandus kaupade või teenuste müük internetis toimuvate elektrooniliste tehingute abil. E-pood on virtuaalne pood internetis, mis võimaldab tegeleda e-kaubandusega.
2021. aastal kasvas eestlaste e-ostlemise käive Eesti Panga andmetel üle 50% ehk kokku 2,5 miljardi euroni. Eesti E-kaubanduse Liidu pakiautomaatide pakkide maht tõusis samal ajal enam kui 12 miljoni pakini, mis telliti ainuüksi pakiautomaatidesse. Seega on e-kaubandus Eestis plahvatuslikult kasvanud ja moodustab pea 20% jaekaubanduse kogumahust.
Kiiret kasvu peegeldab ka Eesti E-kaubanduse Liidu liikmete arv, mis on kahe aastaga kasvanud kaks korda. Kui 2020. aastal oli liikmeid suurusjärgus 250, siis nüüd juba peaaegu 500.
Lisainfo:
Tõnu Väät
Eesti E-kaubanduse Liidu tegevjuht
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.