Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
DPDgroup viib iga-aastaselt läbi üleeuroopalist uuringut, mis annab põhjaliku ülevaate e-kaubandusest Euroopas ning e-ostlejate harjumustest.
Regulaarselt e-poes ostlejad moodustavad 42% Eesti e-poodides ostlejatest ning nende ostud moodustavad 84% kõigist veebitehingutest. Kaheksa kümnest regulaarselt e-poes ostlejast on sooritanud oste välismaa veebisaitidelt, kuid see osakaal on võrreldes 2019. aastaga vähenenud. Tänapäeval teevad Eesti regulaarselt e-poes ostlejad umbes 13% oma ostudest internetis
2021. aastal tehti veebis 15,5% kõigist ostudest Euroopas!
Maailm muutub järjest digitaalsemaks ning tehnilised, logistilised ja majanduslikud piirangud takistavad tarbimiskultuuri järjest vähem, mis kiirendab sellise mitmekülgse ja kanaliteülese uue kaubanduse tekkimist, milles kohtuvad digitaalne ja traditsiooniline ostlemisviis. E-poes ostlemine on muutunud igapäevaelu osaks ning sel on uue kaubanduse maailmas mängida oluline roll. E-poes ostlemine on muutunud tavaliseks harjumuseks, tarbijate ootused tõusevad ning e-poes ostlejad on e-poe kogemusega jätkuvalt väga rahul (ostmine, tarne, tagastamine). Jätkusuutlikkus on muutunud kogu väärtusahela jooksul oluliseks eelduseks, kuid e-poes ostlejad seostavad jätkusuutlikke oste enamasti vaid toote endaga. Toit ja jook on müüdavate tootekategooriate seas kindlalt kõige populaarsemad, eriti värske ja söömiseks valmis toit.
Enam kui pool Eesti regulaarselt e-poes ostlejatest eeldavad kaubamärkidelt ja ettevõtetelt keskkondlikku vastutustunnet. Et tarnet loetaks loodussõbralikuks, peab see vastama kahele tingimusele: mitu toodet tuleb koondada üheks saadetiseks ning tarnida vähesaastava sõidukiga. Pooled regulaarselt e-poes ostlejad ja kuni 73% elunautleja tüüpi ostlejatest ütlesid, et eelistavad veebisaiti, mis pakub keskkonnasõbralikke tarnevalikuid. 33% regulaarselt e-poes ostlejatest ostab kindlasti keskkonnasõbralikke tooteid, kui see on võimalik. 30% on nõus maksma keskkonnaga arvestavate toodete/teenuste eest lisatasu.
Tutvu uuringuga SIIN
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.