Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
E-kaubandus moodustab Eesti e-kaubanduse liidu statistika järgi juba vähemalt 15% kogu jaekaubanduse mahust. Kolme erineva valdkonna juhid räägivad, millised on tarbija ootused ja kuidas kasvava nõudlusega sammu pidada.
Barbora turundusjuhi Argo Kubja sõnul on e-kaubanduse suurimad väljakutsed kasvava nõudlusega sammu pidamine, kuna see nõuab palju tööjõudu, ning uusi viise, kuidas tööd automatiseerida. „Mida suurem on klientuur, seda rohkem tuleb vaeva näha klientide vajaduste täitmisega. See puudutab nii sortimenti, väärtuspakkumist, kui ka ettevõtte ülest kommunikatsiooni,“ ütles Kubja.
Ehituse ABC müügi- ja turundusdirektor Margo Pruunlep sõnas, et ehituskaupade e-poes on konkurentsieelise tagamiseks olulisemad kaubavalik, hind ning kiirus. „Klientide ootus on kaup võimalikult kiiresti kätte saada, mispärast peavad sellega seotud protsessid töötama laitmatult,“ rääkis Pruunlep. Ta lisas, et edu tagab laovarude juhtimine ja nendega seotud logistika.
Kiire tarne olulisust kinnitab veel Kaup24 Marketplace’i juht Raimondas Žilėnas. „Kaup24 opereeriva PHH Group´i kvartali uuringutes andsid tarbijad e-poest tellimise otsuse langetamisel tasuta kauba kohale toimetamisele 4,3 punktist viiest,“ rääkis Žilėnas, rõhutades, et transpordi kiiruse kõrval on täna määrav ka tasuta transport.
Kauba ladustamine on peaasjalikult üles ehitud ettevõtte enda lahendustele
Žilėnas rääkis, et platvormide pingutustest ostja teekonna parandamiseks saavad kasu ka müüjad. Teine oluline hüve müüjatele on logistika pidev täiustamine. „Lõime müüjatele uue teenuse „Fillfilment by Pigu“, mis tõhustab kaupade ladustamist ja süsteemide automatiseerimist. Selle abil saab kauba kliendini toimetada juba järgmisel päeval ning seda isegi nädalavahetusel,“ selgitas Žilėnas. Ta lisas, et tarneaja lühendamisega 1 päevani suurenes tellimuste arv koguni 30%.
Ka Barbora tugineb kaupade ladustamisel enda väljatöötatud lahendustele. „Ainult nii võime olla kindlad, et saame muutuste korral kiirelt reageerida ja teha vajadusel korrektuure tagamaks stabiilsuse, kiiruse ning kvaliteedi,“ ütles Kubja. „Tugeva meeskonna kompetents on meil võimaldanud luua teenuse, mille raames saame klientidele pakkuda tellimuste kiiret komplekteerimist ja tarneid ühe tunni jooksul,“ lisas ta.
„Kui hinnata e-poe klientide eelistusi kaupade kättesaamisel, siis on näha, et ülekaalukalt on eelistatuimaks kauba kättesaamise valikuks „Tulen ise järgi“,“ ütles Pruunlep. Poodi kaubale järele tulemist eelistavad ka PHH Group´i, sealhulgas Kaup24 kliendid. „Peaaegu pooled ehk ligi 45% klientidest eelistavad kauba kätte saada mõnest meie kauplusest, millele järgneb pakiautomaadi võimalus,“ rääkis Žilėnas.
E-kaubandus võimaldab tarbijale ise kujundada tellimisprotsessi
Ehituspoodide kampaaniad toimuvad Ehituse ABC turundusjuhi sõnul suuremas mahus just nädalavahetustel ja e-poe tellimuste arv on nende toimumisega tugevas seoses. „Vaadates e-poe tellimuste jaotust kalendrikuus, siis paistab silma, et üle 50% tellimustest tehakse nädalavahetustel ning suurima tellimuste arvuga päevaks on sageli pühapäev,“ täpsustas Pruunlep.
Samas, kui ehituspoodide suurem müük toimub nädalavahetusel, siis Kaup24 ostu-müügiplatvorm näitab vastupidist trendi. „E-tellimustest tervelt 75% toimuvad tööpäevadel, kusjuures oste vormistatakse ööpäevaringselt, mille aktiivsem aeg on muidugi päevane ja õhtune vahemik, alates hommiku kella üheksast kümneni õhtul,“ kinnitas Žilėnas. Ta lisas, et statistiliselt pisut rohkem ostetakse kella ühe ajal päeval ehk lõunapausil.
Volatiilset tarbija harjumust tellimisel kinnitab ka Barbora turundusjuht, kelle sõnul võimaldab e-kaubandus tarbijatele kujundada meelepärast tellimisprotsessi ja ajastust. „Kuigi toidupoest tellimise tippaegadele kuldreeglit pole, on siiski kuu algus, mil laekuvad palgad ja toetused, ning vahetult enne nädalavahetust aeg, mil külmkapp vajab suuremat täitmist,“ rääkis Kubja. Samas nentis ta, et just koroonaviirus on väga palju neid mustreid painutanud, mispärast igaüks mugandab tellimused enda ajakava ja hetkevajaduste ajel.
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.