Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Müügitulu posti või interneti teel kaupasid müüvates kauplustes oli augustis jooksevhindades 18,7 miljonit eurot, mis augustikuuga võrreldes langes 4% ja mullust septembrit ületas 28%-lise kasvuga.
Esimese 9 kuuga on e-kaupjead 169,8 milj euroga teinud ligilähedase tulemuse terve 2016. a müügituluga kokku, mis oli 174,9 milj eurot.
Tabel 1. Tegevusalade jaekaubandus ja jaemüük posti või interneti teel müügitulu jooksevhindades, mõõtühik miljonit eurot.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu suurenes 2017. aasta septembris eelmise aasta septembriga võrreldes püsivhindades 1%, teatab Statistikaamet. Müügitulu kasv võrreldes eelmise aasta sama kuuga oli stabiilselt üheprotsendiline kolmandat kuud järjest.
2017. aasta septembris oli jaekaubandusettevõtete müügitulu 552,4 miljonit eurot.
Tööstuskaupade kaupluste müügitulu oli 2016. aasta septembriga võrreldes 8% suurem. Müügitulu kasvas enamikul tegevusaladel. Vaid muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus ülekaalus on tööstuskaubad (nn kaubamajad), oli müügitulu eelmise aasta septembri omast väiksem.
Enim suurenes müügitulu posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes, kus müük kasvas aastaga 28%. Keskmisest enam suurenes müügitulu ka tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes (13%) ning majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes (10%).
Toidukaupade kaupluste müügitulu vähenes 2016. aasta septembriga võrreldes 1%.
Mootorikütuse jaemüügi ettevõtete müügitulu kahanes eelmise aasta sama kuuga võrreldes 9%. Nende ettevõtete müügitulu vähenemisele avaldas osaliselt mõju mootorikütuse jätkuv hinnatõus.
Võrreldes augustiga oli jaekaubandusettevõtete müügitulu septembris 6% väiksem. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal aga suurenes müük eelmise kuuga võrreldes 1%.
2017. aasta üheksa kuuga (jaanuar–september) kasvas jaekaubandusettevõtete müügitulu eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 2%.
Statistika aluseks on Maksu- ja Tolliameti käibedeklaratsiooni andmed. Statistikaamet avaldas kuu kokkuvõtte viie tööpäevaga. Statistikatöö „Kaubandusettevõtete kuu majandusnäitajad“ avaliku huvi peamine esindaja on Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium, kelle tellimusel Statistikaamet seda statistikatööd teeb.
Allikas: Statistikaamet
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.