Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →

E-kaupleja edu tagab kliendiga arvestamine ja mugavate lahenduste pakkumine

November 9, 2023

Kati Posti
- Author  
Projektijuht

Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

Kati PostiKati Posti
Tõnu Väät
Kati Posti
Kati Posti
- Autor  
Projektijuht
Tegevjuht

Online-ostlemine muutub päev päevalt populaarsemaks. Selle põhjuseks on nii möödunud pandeemia-aastad, mis muutsid klientide ostuharjumusi, kui ka mugavus sooritada ost vabalt valitud ajal. See tähendab omakorda, et kaupmehed peavad hoolikalt mõtlema, milliseid makselahendusi pakkuda.

Uuringufirma Euromonitor prognoosis juba eelmisel aastal, et järgmise viie aasta jooksul ulatub Eesti e-kaubanduse turu keskmine aastane kasvumäär umbes 15 protsendini. Näiteks ostab prognoosi kohaselt Balti riikide elanikkond 2026. aastaks veebist umbes viiendiku (20,9%) kõigist kaupadest. See tähendab, et tarbijate ostuharjumused on selgelt ja jäädavalt liikunud e-kanalitesse.

Euroopa Komisjoni 2021. aasta e-kaubanduse aruande järgi kasutab 73 protsenti liikmesriikide elanikest e-kaubandust ning selle osatähtsus on kasvanud eriti viimase kahe aasta jooksul. Forbesi andmetel suureneb e-kaubanduses iga-aastaselt eriti just mobiili- ja digimaksete osakaal, mis on eMarketeri uuringute põhiselt alates 2015. aastast kasvanud ligikaudu 20protsenti.

ESTO Baltikumi B2B müügijuht Edward-Edgar Räim kinnitab kasvavat trendi ja lisab, et nii tarbijad kui ka ettevõtted ajavad taga mugavust, efektiivsust ja ressursside mõistlikku kasutust. “Võttes arvesse nii raha kui ka aega, siis on e-kaubandusel pakkuda väga palju erinevaid väljundeid,” selgitab Räim.

Baltikumi inimene armastab pangamakseid

E-poe edu võti on aga nii tarbijate ootustele vastamine, kui ka tehniliste trendidega kursis olemine. Nii on mitmed e-poed võtnud näiteks kasutusele virtuaalsed proovikabiinid, kus saab riideid proovida. IKEA pakub klientidele näiteks oma digiruumis võimalust proovida, kuidas üks või teine mööbliese kodus välja näeks. Klient hindab sellist mugavust, mistõttu tuleb ilmselt taolisi erilahendusi, mis pakuvad ostlemiskogemusele lisandväärtust, lähiajal ainult juurde.

Selle kõrval on aga igal e-kaupmehel oluline teada, milliseid makseviise kliendid eelistavad, sest vaid lõpuni viidud ost toob kaupmehele raha. Meie regiooni e-kaupmehe jaoks on seega oluline mõista, mida eelistavad inimesed siin. “Baltikumist välja vaadates, teeb enamus tarbijaid oma ostu krediitkaardiga, Baltikumis sees aga näiteks pangalingiga,” selgitab Räim.

Pangalingiga tehtud maksetel on populaarseimaid pangad Baltikumis Swedbank, mida eelistab näiteks 51 protsenti ESTO makselahendusi kasutatavate e-kauplejate klientidest, ja SEB, mida eelistab 22 protsenti klientidest. 27 protsenti klientidest kasutab mõnda muud panka. Lokaalselt on näiteks Eestis LHV osakaal 10 protsenti, Leedus Luminori osakaal samuti 10 protsenti ja Lätis on Citadele osakaal 9 protsenti.

Kaardimaksed moodustavad Baltikumis aga vaid 3,24 protsenti vahendatud tehingutest. Huvitav on veel märkida, et keskmine tehing pangamaksetega on 94€ ja keskmine tehing kaardimaksetega on 305€.

Nii panga- kui ka kaardimaksetega ostetakse üle Baltikumi enim moe- ja ilutooteid. Oluline on siinkohal teada ka seda, et tarbijad eelistavad e-kaubanduses üha enam turvalisi digitaalseid makseteenuseid angu Apple Pay ja Google Pay, sest need on mugavad ja siis ei pea igas poes sisestama krediitkaardi teavet.

Erinevad makselahendused suurendavad kasutajamugavust ja turvatunnet

E-poodi üles seades peaks e-kaupleja kasutama usaldusväärset makselahenduste partnerit, kes aitab konfiguratsioonide ja funktsioonide ülesseadmisel läbi kogu ostuteekonna.

See on eriti oluline, sest juhul kui kliendile sobivat makselahendust ei ole, valib tarbija teise kaupleja. Tähtis on siinkohal teada, et kui tarbija valib maksesüsteemi vastavalt oma eelistele, siis e-kaupleja peab täiendavalt arvestama ka maksete kogumise süsteemiga – et tarbijalt kauplejale raha liikumine oleks kontrollitud, turvaline ja kiire.

“Baltikumis on esmatähtis olla lokaliseeritud - sa pead ettevõttena olema tarbijale kohalik. Seda nii oma turundusstrateegias, e-poe makselahendustega kui ka otsesuhtluses klientidega, ”kirjeldab Räim olulisi nüansse, millele peab iga e-kaupleja tähelepanu pöörama.

Räim lisab, et tarbijatrendidest rääkides mõjutab inflatsioon inimesi globaalselt kõikjal - seda näiteks nii Eestis kui ka Ühendkuningriigis. Tähelepanuväärne on ka see, et üle maailma kasutatakse aina rohkem ostude tegemiseks nutitelefoni.

Üks, mida iga e-kaupleja peab kindlasti meeles pidama, on see, et poele tuleb valida sobiv platvorm ning klientuuri jaoks õiged makselahendused.

Loe veel uudiseid sellest kategooriast

Uudised otse e-kaubanduse mootorist

Kõik uudised

Liitud liiduga juba täna ja saad palju hüvesid

Oleme pädevad

Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.

Oleme usaldusväärsed

Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.

Oleme turvalised

Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.

Liitu liiduga

E-poed mida saad usaldada.

“Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse.

Tutvu kvaliteedimärgisega