Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Eesti Panga e-kaubanduse käibe statistika koondab nii e-kaupade kui e-teenuste käivet kokku, mille käibekasv oli 2020.a. alguses ca +20%, kuid märtsist, kui algas Covid pandeemia, kukkus e-teenuste käive päevapealt -80% ja hiljem veel rohkem (kontserdipiletid, majutus, lennundus pea nulli) ning viis Eesti Panga e-kaubanduse käibe statistika mõnel kuul, võrreldes 2019.a. isegi miinusesse ning 2020 aasta kokkuvõttes 1,43 miljardi eurose käibeni (võrdluseks 2019.a. 1,42 miljardit) ehk alla 1% kasvuni.
Ostud Eestist ehk Eesti sisene e-kaubanduse käive kasvas aga vaatamata e-teenuste ära kukkumisele 15% ehk üle 110 miljoni euro, 825 miljoni euroni. (Rõhutame, et siin sees on nii Eestist ostetud e-kaubad kui e-teenused ning viimaste ärakukkumise tõttu on e-kaupade ostmise kasv 2x suurem kindlasti)
Kuna Eesti Panga e-kaubanduse käibe statistika hõlmab nii e-kaupasid kui e-teenuseid, monitoorib E-kaubanduse Liit lisaks Eesti pakiautomaatide pakkide mahtu, et saada eraldi indikatsioon e-kaupade mahtudest.
Seega saame öelda, et 2020.a. liikus Eestis riigisiseselt pakiautomaatidesse (eraisikute poolt ettevõtetelt tellitud) pakkidena kokku 9 056 631 pakki, mida on 54% rohkem, kui aasta tagasi! Siia lisandub veel kullerteenus, mis moodustab kogu pakkidemahust ca 25-30% (70% eelistab eestlasi paki kättesaamisel pakiautomaati).
Kõige suurem turuosa pakiautomaatide pakkide mahust on Omnival.
Omniva pakkide maht kogu Eesti pakituru mahust on 57%! Jaanuarikuu seisuga 2021.a. on Eestis 595 pakiautomaati, millest 256 ehk 43% kuulub Omnivale, 178 Itellale ja 161 DPDle.
Pakkiautomaatide arvus ja tehtavas mahus on otsene korrelatsioon ning pakkide maht sõltub pea otseselt pakiautomaatide võrgustiku ulatusest üle riigi kui ka arvust, on eelis lisaks Baltikumi ülene klientide võrgustik (näiteks Eesti müüja saadab sama pakiettevõtte kaudu ka Lätti ja Leetu pakid ja vastupidi).
Seetõttu on Omniva väga korralik turuosa ning kasv tingitud nii viimastel aastatel hästi väljaarendatud pakiautomaatide võrgustikust üle Eesti kui ka kasu annab kohalolu ja hea koostöö üle baltikumi, kui ka mitme suure rahvusvahelise e-gigandi pakkide vahendamine suures ulatuses.
E-kaubanduse ehk kaupade (v.a. e-teenused, mis on languses) kasvu näitab SEB Panga andmetel 20%line e-kaubanduse osakaal kogu panga maksetest. Lisaks Maksekeskuse (ca 3000 e-poodi ja ca 50% e-kaubanduse turu käibest Eestis) käibe kasv 2020.a. ca +85%. Tuginedes Maksekeskuse kliendikäitumise analüüsile võib lisaks väita, et koroonakriisi kasvatas Eestis e-poodidest ostjaid vähemalt 50% ning 2020.a. tegi 90% Eesti täisealisest elanikkonnast vähemalt 1 e-ostu.
Allikas: Eesti E-kaubanduse Liit
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.