Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
SEB Balti erakliendid tegid 2022. aasta esimeses kvartalis internetioste pea samas mahus kui mullu samal ajal, sealjuures kulutati Eestis e-poodides 5% rohkem kui läinud aasta esimeses kvartalis. Kasvu näitasid turismiga seotud ostud, samas kui kaubanduses oli näha tagasiminekut.
Reisimisega seotud e-oste tegid SEB Eesti kliendid tänavu esimeses kvartalis ligi kolm korda suuremas mahus (kasv 183%), veelgi suurem oli kasv Lätis (326%) ja Leedus (277%). Lisaks oli Eestis tõusutrendis transpordi, söögikohtade, muude teenuste ja meelelahutuse e-kaubandus. Lõunanaabrid kulutasid samuti varasemast oluliselt rohkem transpordile (80%) ja söögikohtadele (38%). Leedus näitas lisaks transpordile (86%) suuremat kasvu tervishoiuteenuste valdkond (22%).
Kõigis Balti riikides kulutati aasta alguses vähem kodu sisustamisega seotud valdkondadele. Eestis langesid aia- ja kodukaupade e-ostud 31% ja e-kanalites tehtud kulutused elektroonikale 42% - kui mullu soovisid paljud inimesed aasta alguses oma elamistingimusi parandada ja toimetati aktiivselt e-poodides, siis tänavu on see ind mõnevõrra langenud.
Vanuserühmade lõikes kasvas e-kaubandus Eestis enim kõige nooremate, 18–25-aastaste seas (14%) ning pensioniealiste, üle 65-aastaste e-ostud olid languses (-9%).
„Nüüd kui koroonakriisi ajal kehtestatud meetmed on üle maailma praktiliselt kadunud, siis soovitakse järjest rohkem reisida ning seda kinnitab ka märkimisväärselt kasvanud reisiteenuste ostmine e-kanalite vahendusel,“ ütles SEB jaepanganduse valdkonna juht Ainar Leppänen.
„E-ostude langus erinevates kaubasegmentides ja eriti koduga seotud valdkondades näitab, et eelmise aasta koroonatingimustes eelistati oluliselt rohkem teha elamustingimuste parandamiseks oste kaugteel. Täna, mil piirangud on kaotatud, on aga näha, et elektroonikat, aia- ja kodukaupu ning riideid eelistab märkimisväärne osa klientidest e-kaubanduse asemel soetada jälle poest, sest kõigis kolmes kategoorias kasvasid poes tehtud ostud Eestis vähemalt 20%,“ täiendas Leppänen.
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.