Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Detsembrikuu oli ootuspäraselt aasta kõige suurema pakimahuga kuu, tehes selle aasta rekordi, 1 303 000 pakiga pakiautomaatidesse läbi DPD, Smartposti ja Omniva võrgustiku Eestis. Eelmise aasta detsembrist oli see ca 61 000 pakki ning 4,9% kasvu. Kokku tellisid 2022.a. eestlased pakiautomaatidesse 12 379 109 pakki, mida on ca 280 000 pakki ja 2,3% rohkem, kui 2021.a.
Kõige suurem turuosa on Omnival, DPD ja Smartpost on suhteliselt võrdselt järel. 2022.a. iseloomustab aasta lõikes suhteline stabiilsus ja ca 10% kasv igakuiselt, mille nullis aprill ja mai ca -20% langusega. Ka siin tuleb vaadata konteksti ning võrdlusel arvestada, et 2021.a. olid nendel kuudel kaubanduskeskused suletud ning kasvud sadades protsentides, mida ongi normaalolus võimatu ületada. Ootuspäraselt tasandas see aasta mahu, kuigi ka suure 50% aastakasvuga 2021.a. mahtu ületada 282 000 pakiga ei ole üldse paha tulemus. Eesti Pank, kes monitoorib e-kaubanduse käivet, ei oma veel täit ülevaadet 2022.a. käibest oli nende 9 kuu käive juba pea sama suur (2,4 miljardit eurot) kui kogu 2021.a. käive kokku. Seega ootame käibes 2022 aastalt 30% kasvu, mis iseloomustab peamiselt inflatsiooni, kasvanud hindasid kui ka keskmise ostukorvi kasvu toodete arvus, mis kasvatab käivet rohkem, kui pakimahtu.
Monitooringu koostas E-kaubanduse Liit koostöös Omniva, DPD ja Smartpostiga
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.