Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Detsembris tellisid eestlased pakiautomaatidesse pea 1,8 miljonit pakki, mis on läbi ajaloo suurim pakimaht ühes kuus. Eelmise aasta detsembriga võrreldes teeb see 16% kasvu ning ka selle aasta novembrist pea 5% suurema mahu. Detsembris tegi eelmisest aastast kõige suuremat kasvu Venipak, kuid kuna eelmisel aastal alles alustati, ei ole kasvu siinkohal veel õige selliselt vaadelda. DPD on jätkuvalt sõiduvees 26% kasvuga, Omnival 17% ning Smartpostil -1,5% (langus või minimaalne kasv on alates sügisest ning tingitud peamiselt suurte rahvusvaheliste kaupmeeste mahtude liikumisest kullerfirmade vahel). Detsembris oli Omniva turuosa 43%, DPDl ja Smartpostil mõlemal 26%, Venipakil aga juba pea 4%.
12 kuuga ehk 2024 aastal tellisid eestlased kokku rekordilised 17 miljonit pakki, mis on 14% ja suisa 2 miljonit pakki rohkem, kui 2023 aastal. 2024 aastal kuulus 45% turuosa Omnivale. Smartpostile 27% ja DPD`le 26%, kes sügisest küll jõudsalt kasvu teinud ning Smartposti edastanud. Venipak jäi napilt alla 2%.
2025 aastal on oodata Unisendi (Leedu post) turuosa võtmist just rahvusvaheliste ja Baltikumi üleste pakkide mahust, kuid arvestades Omniva, DPD ja Smartposti heade kliendisuhete, väljaarendatud ja kujunenud võrgustiku ning ka Venipaki turule sisenemise järel aastaga siiski turuosa paari protsendipunkti juurde jäämist, ei ole ilmselt suuri muudatusi 2025 aastal pakiturul mahtude ümberkujunemisel oodata. Omniva on väga hästi turuosa hoidnud ja isegi kasvatanud 2024 aastal ning arendamas ka uusi lahendusi (kogukonna automaadid) jm, mis tähendab, et ka turuliidrit on keeruline kõigutada, mida näitas ka 2024 aasta.
2025 aastast plaanime monitooringut täiendada Eesti sisese ja välisettevõtet mahtude eristamisega, mis näitab lisaks üldmahule ja turuosadele ka Eesti ja väliskaupmeeste mahtude trende.
Monitooringut koostab Eesti E-kaubanduse Liit koostöös DPD, Smartposti, Omniva ja Venipakiga.
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.