Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Detsembrikuus tellisid eestlased pakiautomaatidesse ettevõtetest 1,42 miljonit pakki, mida on 9,4% ja 123 000 pakki rohkem, kui 2022 aasta detsembris.
Kõige suuremat turuosa hoiab Omniva, kuid samas tehti detsembris marginaalne, vaid 0,7% kasv. Suurima kasvu tegemisega jätkas Smartpost, tehes eelmise aasta detsembrist 33,4% kasvu. DPD kasv oli 11,2%.
12 kuuga 2023 aastal tellisid eestlased ettevõtetest pakiautomaatidesse 14,3 miljonit pakki, mida on pea 2 miljonit pakki rohkem, kui 2022 aastal, mis teeb aastase pakimahu kasvuks suisa 15,5%! 2023 aasta kokkuvõttes on Omniva turuosa 44%, Smartpostil 29% ja DPD 26%, Venipak 1%.
Aasta lõikes turuosade liikumist vaadates on Omniva 46% turuosa kahanenud kuust-kuusse 0,5-1% võrra, olles aasta lõpus 40%, kuid siiski aasta kokkuvõttes 44%. Smartposti turuosa aasta alguse 28% kasvanud 33% detsembris, DPD on olnud väga stabiilne terve aasta 25-26% juures. Omnival ei ole nii suure turuosa hoidmine kindlasti kerge, eriti kasvu tegemine siit veel. Omniva on kõvasti parandanud enda kuvandit, probleemide hulka ning iseteenindust. Kui aasta-kaks tagasi oli kaupmeeste poolt kuulda palju nurinat Omniva teenuse kohapealt siis viimasel ajal olematu või pigem kiitus.
2023. aastal sisenes Eesti turule Venipak pakiautomaatidega, mida nüüdseks on paigaldatud 155 ning Venipak hakkab kindlasti 2024. aastal mõnelt protsendilt turuosa kasvatama. Lisaks on lubanud 2024 aastal tulla Eesti turule Leedu post, kes mõnes Tallinna linnaosas juba testib pilootautomaate. Leedu post, riikliku ettevõttena kindlasti tuleb panustama ja turuosa võtma, mis toob veelgi tihedama konkurentsi pakiautomaatide turule 2024-2025 aastal. Olgu lisatud, et Eestis on juba 2024 aasta alguseks üle 1000 pakiautomaadi, täpsemalt 1087. Omniva on turuliides ka automaadide arvus- 365, DPD 300, Smartpostil 268 (pluss 57 pakipunkti), Venipakil 155 automaati.
Arvestades rahvaarvu oleme kindlasti Euroopas esimeste seas rahvaarvu ja automaatide suhtes on kindlasti veel (eriti maapiirkondades) kasvupotentsiaali ning absoluutselt kindlasti võib ka väita, et pea 2 miljonit rohkem tellitud pakki ning 15,5% kasvu tuli e-kaubanduse kättesaadavusest, mugavusest ning eelkõige võidab tihenevas konkurentsis nii tarbija kui kaupmees.
Eesti E-kaubanduse Liit
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.