Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →

Uudised

Augusti ja septembrikuu pakiautomaatide mahtude monitooring

October 15, 2024

Tõnu Väät
- Author  
Tegevjuht

Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

Tõnu VäätTõnu Väät
Tõnu Väät
Tõnu Väät
Tõnu Väät
- Autor  
Tegevjuht
Tegevjuht

Suvekuudel ja ka sügise alguses on olnud korralik pakimahu kasv. Kui juulikuus kasvas eelmise aastaga võrdluses pakimaht 25% siis augustis pea 16,8% ning septembris 10,2%. Olgu lisatud, et augustikuu pakimaht ületas septembrikuu pakimahtu 1900 pakiga, mis on küll kogu kuumahust olematu protsent ei ole viimase 4 aasta jooksul, mil pakimahtusid monitoorime, septembrikuu jäänud kunagi augustile alla vaid pigem paarisaja tuhande pakiga ületanud. Nii, et huvitav kuude mahtude nihe.

Augustis tellisid eestlased 1 464 336 pakki, septembris seevastu 1 462 365 pakki. DPD, kes jäi 2023 augustis-septembris pisut Smartpostile mahust alla on teinud sel aastal tublimat kasvu ning kahe kuu peale kokku edastab napilt nii kasvult kui ka turuosalt Smartposti, olles Omniva järel teisel kohal. Mis on väga tubli tulemus. Omniva turuosa küündib septembris aga juba 47% kanti, mis on number, mida ei ole 2-3 aastat enam näinud (2020-2021 oli nende turuosa veel 50% kandis). Omniva on teinud ja teeb samuti väga tublit tööd.

Kõige suuremat kasvu teeb Venipak, mis jääb kahe kuu peale +170% kanti, on nende turuosa ikka veel märkimisväärse osata, alla 2% ja kasv loomulik ning kasvu protsenti ei tasu siin eraldi vaadata vaid turuosa. Venipaki turule tulek näitab selgelt, et 3 suure tegija kõrvale on keeruline tulla, pakkudes sarnaseid alternatiive ehk turuosa lihtsalt kasvatada. Omniva tegi augustis 15% kasvu ning septembris 13%, DPD isegi 17% ja 9% siis Smartpost 16% ja 2,7%. DPD kasv tükiliselt pakkides on ca 30% väiksem Omnivast, mis tegelikult näitab ka nende poolt turuliidrile päris head järgitulekut mahus. Smartpostiga ollakse põhimõtteliselt võrdsed, lihtsalt Smartpostil oli september teistest pisut nõrgem, on DPD siiski aastaga Smartposti kinni püüdnud ning viimastel kuudel edastanudki.

Lisaks joonistub välja, et paljud Eesti e-poed on teinud häid kampaaniaid, pakuvad kiiret tarnet, usaldusväärsust ja mugavust ning on viimase paari kuuga täiesti märgatavalt konkureerima hakanud Aasia kaupmeestega ehk kasvatanud enda müüki ning pakimaht hakanud täiesti võrdselt Aasia mahuga kasvama.

 

Monitooringut koostab Eesti E-kaubanduse Liit koostöös Omniva, Smartposti, DPD ja Venipakiga.

 

 

Loe veel uudiseid sellest kategooriast

Uudised otse e-kaubanduse mootorist

Kõik uudised

Liitud liiduga juba täna ja saad palju hüvesid

Oleme pädevad

Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.

Oleme usaldusväärsed

Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.

Oleme turvalised

Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.

Liitu liiduga

E-poed mida saad usaldada.

“Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse.

Tutvu kvaliteedimärgisega