Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
6. märtsil toimus juba kaheksateistkümnes E-smaspäev. Eelmisel aastal korraldasime E-smaspäeva traditsioonilise kahe korra asemel kolm korda ning kuna ka kolmas kord oli edukas, korraldame sel aastal juba neli E-smaspäeva kampaaniat (märtsi-, mai-, septembri- ja novembri esimesel esmaspäeval, v.a. mais toimub 8. mail, kuna 1. mai on püha).
6. märtsil toimunud E-smaspäeva lehte külastas 57 363 erinevat inimest, kes veetsid lehel keskmiselt 4,3 minutit. Lehel veedetav pikk aeg näitab selgelt pakkumistega tutvumist, enne, kui valitakse välja see e-pood, kuhu edasi minnakse. Osalejaid oli 281. Viimasel E-smaspäeval, mis toimus novembrikuus, külastas kampaanialehte 58 000 inimest ehk kõigest 1% rohkem kui sel korral.
Maksekeskuse ja Montonio, kes vahendavad suure osa osalejate ja üldse Eesti e-poodide maksetest, mõlema statistika ütleb, et E-smaspäev sammus varasemate kampaaniate rada ning selle päeva Eesti e-poodide käive kasvas tavapärase esmaspäevaga võrreldes 2,5-3 korda. Võrreldes novembrikuise E-smaspäevaga on paariprotsendise tõusu teinud nii tehingute arv kui ka keskmine ostukorvi suurus.
Kampaaniat hinnates on oluline vaadata ka kategooriaid eraldi, sest üldises e-kaubanduses mängivad väga suurt rolli näiteks toidupoed, erinevate piletite müük ja mõned teised kategooriad, mis kampaanias ilmtingimata aktiivselt ei osale. Vaadates näiteks rõiva- või vabaaja kaupade müüjaid, siis tavalise päevaga võrreldes kolme- kuni viiekordse kasvu saavutamine pole sugugi erandlik. Ja seda isegi suurte ja tuntud kaupmeeste puhul. Ka ilutoodetes oli näha sarnast kasvu, samuti näiteks lastekaupade- või aksessuaaride kategoorias. Üldiselt võidavatki E-smaspäevast ja sarnastest teistest suurtest kampaaniatest osa pigem kestvuskaupade müüjad.
Loomulikult on müügitulemused igal kaupmehel erinevad ja sõltuvad otseselt sellest, millise pakkumisega väljas ollase ja kui edukalt seda kommunikeeritakse. Nii võibki juhtuda, et samas kategoorias kasvatab üks pood kampaania raames müüke viis korda, teine aga vaevalt kaks.
Maksekeskuse analüüs leidis aga ka e-poode, kus kasvud ulatusid mitmekümne kordseks. Siin ilmselt tuleks aga mõelda, et mida ülejäänud päevadel valesti tehakse. Potentsiaal ilmselgelt on olemas kuid tavaolukorras seda ei realiseerita.
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.