Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Alates 12. juulist 2020 kohaldatakse Euroopa Liidu riikides määrust nr 2019/1150, mis käsitleb õigluse ja läbipaistvuse edendamist veebipõhiste vahendusteenuste ärikasutajate jaoks ehk veebipõhistele vahendusteenustele ning müügiportaalidele. Määrus kehtib seega
1. veebikaubamajadele ja platvormidele, kes vahendavad teiste äriühingute pakkumisi, s.h. ka ei teosta ise makseid (näiteks: Kaup24, osta.ee, Hotelliveeb, Bolt, Wolt, Hansapost, Astri jpt.)
2. lisaks peab olema ettevõttes vähemalt 50 töötajat ning aasta käive vähemalt 10 miljonit eurot.
Valdavalt nõuab määrus teenusepakkujatelt samme, mis suurendavad informatiivset selgust teenuste kasutajate suunal, kelleks on eelpool mainitud ärikasutajad ning kommertsveebisaidi kasutajad. Nõuete hulka kuuluvad:
1. selgus ja läbipaistvus teenuse tingimustes, samuti nõuded ja piirangud nende tingimuste muutumisel, sh etteteatamistähtajad
2. täpsustatud tingimused pakutavate teenuste piiramisel, peatamisel ja lõpetamisel
3. informatiivse selguse tagamine kaupade ja teenuste või otsingutulemuste järjestamisel
4. informatiivse selguse tagamine ostu või otsinguga seotud kaupade ja teenuste pakkumisel
5. informatiivse selguse tagamine erikohtlemise olemasolul, kui sarnaselt teistele ärikasutajatele pakub konkurentsi ka vahendaja ise või tema kontrollitav ärikasutaja 6. lepingulised erisätted, mida vahendusteenuse pakkujad peavad järgima
7. informatiivse selguse tagamine ärikasutajaga seotud andmetele juurdepääsu osas
8. informatiivse selguse tagamine piirangute osas muude kanalite kaudu pakutavate kaupade ja teenuste pakkumisele
9. nõue luua ettevõttesisene kaebuste menetlemise süsteem
10. nõue määrata kaks või enam lepitajat kohtuvälise lepitusmenetluse tarbeks
Lisainfo ning määrus täpsemalt:https://www.mkm.ee/et/eesmargid-tegevused/euroopa-liidu-siseturg/platvormide-maarus
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.