Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
11 novembril toimunud E-smaspäeva lehte külastas pisut üle 60 000 erineva inimese, mis lehekülastajate arvu poolest tegi selle aasta kõige suurema E-smaspäevade külastusrekordi. Tõsi, eelmise aasta novembrikuise kampaania ajal oli fenomenaalne kasv ja rekord, 71 000 külastajat, mida sel korral siiski ei ületatud.
Kõige rohkem tuli lehele külastajaid Googlest, pea 28 000 inimest, Facebookist 10 000, otse lehele 5000, Delfist 11 000 ja ülejäänud väiksematest kanalitest. Reklaamikampaania Liidu poolt hõlmas telet, raadiot, outdoori, sotsiaalmeediat ning online meediat kokku ca 22 000 euro väärtuses. Sel korral oli ka väga tugevalt märgata osalejate otsereklaame nii teles, eriti onlines, sotsiaalmeedias ja uudiskirjade näol. Google kasvab iga kampaaniaga, mis näitab tugevalt kampaania teadlikkuse kasvu. Siiski on kindlasti siin veel kasvuruumigi.
Kampaanias osales 331 erinevat e-poodi. Kõigi aegade rekord osalejaid oli septembris, 334. Kõige rohkem oli pakkumisi ilu ja rõivaste kategoorias, kuid ka sisustust oli piisavalt. Tagasisidena oleme saanud pigem positiivset- kes tegi müügirekordi, kelle käive kasvas 2x või leht muutus isegi aeglaseks. Positiivne tagasiside laekus näiteks Euronicsilt, kelle käive kasvas sel päeval tavapärasega võrreldes üle kahe korra ning kampaaniatoodetest populaarseimad müügihitid olid mürasummutavad kõrvaklapid, diagnostilised kaalud, varstolmuimejad ja käsiaurutid. Lisaks E-smaspäeva kampaaniatoodetele leidsid Euronicsi e-poe külastajad üles ka teised pakkumised – osteti Apple’i juhtmevabu kõrvaklappe AirPods, pesumasinaid, päevavalguslampe, AppleMacBook Air sülearvuteid, kuumaõhufritüüre jm tehnikat mis näitab, kuidas E-smaspäev aktiveerib sel päeval ostjaid ja ostetaks ka kallima otsa kaupu, mis ei pruugi üldse soodustusega ollagi.
Väga paljudel osalejatel oli kogu kaup sel päeval 20-30% soodsam. Kokkuvõttes kasvab selliste pakkumiste arv iga kampaaniaga, mis on tore, kuna me ei propageeri üksikute toodete väga suurt soodustust või seismajäänud kauba pakkumist vaid, et sel päeval oleks kogu kaup 20-30% soodsam. Reeglina sellised pakkumised teevadki paarikordse müügikasvu ning on see, mida tarbija ootab.
E-smaspäeva täpset käivet on raske hinnata, kuid makseasutuste statistika näitab sel päeval kogu Eesti e-kaubandusele ehk kogu sektorile ca 2 kordset käibekasvu võrreldes tavapärase esmaspäevaga ja olgu lisatud, et E-smaspäeval osales 331 e-poodi ca 8000 Eestis eksisteerivast e-poest ehk siis lisaks osalejatele müüsid sel päeval tavapärasest rohkem ka mitte osalenud e-poed. Kahjuks tuvastasime ka 7-8 e-poodi, kes reklaamisid end justkui osaleksid E-smaspäeval, kopeerides kuskilt logo või kirjutades lihtsalt e-smaspäev või hoopis e-esmaspäev, arvates, et see justkui oleks okei.
Järgmine E-smaspäev toimub aga juba 10 märtsil kuhu registreerimine avatakse 11 veebruaril kell 10.00 aadressil www.e-smaspaev.ee nagu ikka.
Lisaks arendame ja uuendame E-smaspäeva keskkonda, et parendada nii lehe disaini kui ka kasutajamugavust. Uuel aastal uue hooga!
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.