Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
11 märtsil toimunud E-smaspäeva külastas 42 074 erinevat inimest. 2023 aasta märtsikuist E-smaspäeva aga 14% rohkem ehk 49 000 inimest. Reklaamipanust oleme tõstnud 20 000 euroni, osalenud e-poode oli samuti rohkem ning keskmine pakkumine tarbijale oli atraktiivsem. Võibolla oli languse põhjus Zuper e-mailide (100 000 kontakti) poolne valel ajal ehk peale kampaaniat väljasaadetud 45000 e-maili või üldine majandusolukord, oli mõnevõrra vähem külastajaid võrreldes eelmise aasta märtsikuise kampaaniaga.
Kõige rohkem liiklust tuli Googlest ja orgaaniliselt, pea 16 000 inimest (sotsiaalmeedia, välimeedia, raadio, üldine teadlikkus jm), Delfist 9000, Postimehest 880, e-mailidest 2000 jne.
Maksekeskuse statistika põhjal võib öelda, et E-smaspäeval kasvas üldse Eesti e-poodide käive sel päeval 3-4 korda. Trend, mis on kestnud E-smaspäevadel juba tegelikult pikemat aega. Montonio maksete statistika näitab, et võrreldes 2023 aasta märtsi E-smaspäevaga on keskmine ostukorvi summa jäänud umbes samale tasemele ehk 60 euro kanti.
Kõige enam läksid sel korral kaubaks kosmeetika ning ilu- ja tervisetooted ja rõivad. Huvitava muutusena on näha, et võrreldes aastataguse E-smaspäevaga on märgatavalt vähenenud elektroonikatoodete ostmine. Kui aasta tagasi tehti 51% E-smaspäeva ostudest nutitelefonist siis nüüdseks on mobiili osakaal juba 56%. See tähendab, et mobiilisõbralikkus on e-poodidele nüüdseks juba ellujäämise küsimus. Siinkohal peab ka märkima, et päris paljudel osalenud e-poodidel ei ole mobiilivaade jätkuvalt kõige kasutajasõbralikum.
Osalenud E-poodide tagasisidest näiteks ON24 käive kolmekordistus sel päeval. DenimDream jäi kampaaniaga samuti rahule, nende pakkumine küll erines eelmise aasta omast ning seepärast prognoositi ka edukamat tulemust. Pakkumise erinevus ei anna õiget statistikat muutuse osas, kuid võrreldes sarnaste varasemate kampaaniatega oli keskmine ostukorvi suurus jäänud samale tasemele. Kõige populaarsemad tootekategooriad on hooajale vastavalt kleidid, tsärgid, teksad ja kergemad jalanõud. Apollo müük oli veidi suurem kui möödunud aasta E-smaspäeval. Sel korral tegi parema tulemuse nii lastekirjanduse, teabekirjanduse kui ka ilukirjanduse müük, kui kasvas ka võõrkeelse kirjanduse müük. Negatiivsema tagasiside poolepealt on paari ehteid müüva ettevõtte pigem müügilangus.
Kuigi kampaanias osalemine võib tunduda justkui garanteeritud müügieduna, pole see siiski päris nii. Iga kaupmehe pakkumisest ja aktiivsusest sõltub otseselt saavutatavate müüginumbrite kasv. Passiivse lähenemise puhul jääb müügikasv tõenäoliselt paarikümne protsendi piiresse, samas kui jõuliste allahindluste ja reklaamikampaaniate abil on võimalik saavutada 5-10 korda suurem müük tavapärase esmaspäevaga võrreldes. Olenevalt sessoonsusest ja teab mis faktoritest on olenevalt kampaania toimumise kuust ka kaupmehi, kelle müük ei kasva sel korral ehk, et vaatamata jaemüügi üldisele langusele, mis on eriti märgatav kestvus- ja tööstuskaupade puhul, ei pruugi E-smaspäeva või sarnaste allahindluskampaaniate mõju olla varasemast suurem. Pigem on näha, et müügikasv on proportsionaalselt sama suur kui tarbijakindlus parematel aegadel. Aga veelkord, kõik oleneb ka pakkumisest, kas see erineb iganädalasest, milline on endapoolne panus ning kindlasti ka kampaania toimumise kuu.
Järgmine E-smaspäev toimub 13 mail, millele registreerimine avatakse www.e-smaspaev.ee lehel 16 aprillil (registreerimise alguse kuupäev võib muutuda)
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.