1. Üldilme – jää lihtsaks!

Bänner peab olema visuaalselt kiiresti tajutav ja arusaadav. Kuna bännerid on enamasti vähese ruumiga, siis kehtib siin kuldreegel: vähem on rohkem.

  1. Värvide tasakaal – äratuntav bränd!

Ära muuda kujundust liiga kirjuks, kasuta ainult oma brändi või kampaania värve. Kui kasutaja surfib veebis, siis on oluline, et ta tunneb ära sinu brändi, bänneri visuaalne kujundus ja kampaanialeht peaksid alati olema sarnased. Head kujundust vaadates „puhkab silm“.

  1. Kompositsioon – ära eksita!

Kõikide kujunduses kasutatavate elementide (graafika, värvid, pildid, tekstid, logod jne) vahel tuleb leida silmale sobiv lahendus ja harmoonia. Graafika peab aitama kaasa arusaamisele.

  1. Fookuspunkt – olulisem enne!

Detail või teave, mida peaks vaataja esmalt märkama. Oluline on rõhutada kõige tähtsamale informatsioonile. Lisaks sloganile peab bänneril olema äratuntav CTA (Call To Action), mis kutsub üles kiireloomulisele tegutsemisele.

  1. Mugav lugeda – ole otsekohene!

Palju olulisi asju mida silmas pidada, nende seast üks on veel copy. Lihtne reegel: pealkiri, lühike segitav tekst ja CTA (vt punkt 4). Kui klient ei saa ühe-kahe sekundi jooksul aru, mida pakutakse, siis bänner ei täida oma eesmärki. Mida vähem teksti seda parem. Väldi mitmeid erinevaid fondiperekondi. Teksti vahele jäta õhuruumi.

  1. Huvitav – väike kiiks!

Leia hea, fantaasiaküllane ja huvitav lahendus, mis toob muige suule. Ära venita! Keegi ei passi bännerit pikalt. Paari sekundiga peab olema arusaadav.

  1. Paigutus – eeltöö boonus!

Kuhu bänner paigutatakse? Tutvu eelnevalt keskkonnaga ja sealsete kujundust mõjutavate elementidega. On vaja täpselt teada kellele, kus ja millal bännerit näidata. Kuhu suunata klikid ja kuidas jõuab klient eesmärgini.

  1. Piltide kvaliteet – esteetika tõmbab!

Kasuta vektorgraafikat, puhtaid ning hea kvaliteediga pilte algmaterjalina. Hilisemalt salvesta eelistatult PNG, JPG või GIF failiformaati. Puhta vektorgraafika puhul on ideaalne lahendus SVG. Bänneri andmemahu suuruse määrab selles kasutatavate värvipikslite erinevus ja hulk. Mida vähem, seda „kergem“.  Oluline on ka bänneri reaalne mõõt pikslites, mille proportsioon peab olema alati jooksvalt sama, kuid mitte väiksem originaalmõõdust. Kasuta sRGB värviruumi.

  1. Dünaamilisus – tasakaal paigas!

Liikuva bänneri puhul on kõige lihtsam lahendus piltide vaheldumine ja seda silmale sobiliku intervalliga. Mida rohkem infot, seda pikem võiks olla aeg. Animeeritud bannerite puhul salvestusvõimalused eelistatult HTML5 või GIF. Animatsioon on hea võimalus pilku püüda, aga see peab olema lihtne, läbi mõeldud ja lühike.

  1. Ajavõit – kasuta proffe!

Õnnitlused! Sul on olemas spikker parema tulemuse saavutamiseks. Isetegemine on üks võimalusi katse-eksituse meetodil proovida tulemusteni jõuda. Kiirem ja valutum on kujundus tellida mõnelt toredalt loovagentuurilt, kogemustega inimesed oskavad luua efektiivseid lahendusi.

 

Artakk Loovagentuur
Liitu uudiskirjaga

Väärt uudised, praktilised nõuanded ning siseinfo Eesti e-kaubanduse kohta.