Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →

Meedia

E-kaubanduse statistika kriisis

October 21, 2021

- Author  

Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

Tõnu Väät
- Autor  
Tegevjuht

Veebruarikuus tegid eestlased Eesti Panga andmetel e-oste pea 123 miljoni euro eest.

Jätkuvalt pea võrdselt 50% olid siseriiklikud e-ostud ning 50% telliti piiritagustest e-poodidest. E-ostlemise kasv oli veebruaris ca 20%, võrreldes aastataguse ajaga.Mis aga juhtus märtsis ja juhtub aprillis?

E-kaubanduse mahud on viimastel nädalatel kasvanud 35-40%, kuid ka siin tuleb arvestada, et ühelt poolt on 100% ära kukkunud meelelahutus ja reis, teises otsas kordades kasvanud toit, ravimid ning esmatarbekaubad.

Ka koduga seotu, arvutid, kõrvaklapid, joogamatid, remont, sisustus, aed, õppimine on kasvanud. Paljud kestvus- ja luksuskaubad on pigem languses.

E-müük siseriiklikus e-ostlemises moodustas enne kriisi 10% jaemüügist ning isegi, kui moodustab 25-30%, on jaemüügi langus sedavõrd suur, mis ei kata kogu müügilangust ettevõtetele, kel lisaks ka füüsilised poed (olid).

Omniva ja teiste piiriüleste pakkide tarnijate käive langes kriisis pea päevapealt vähemalt 50% ja hetkel on see veel suurem.

Ehk siis muutus tuleb märtsis-aprillis ka selles, et kui e-kaubandus kasvab 40%, siis enamus käibest ja kasvust tuleb sisetarbimisest!Vaatamata sellele, et e-kaubanduse mahud kasvavad pidevalt, kasutab elektroonilisi müügikanaleid Eestis vaid veerand väikestest ja keskmistest ettevõtetest (VKE) ning sarnane olukord valitseb Lätis ja Leedus, näitab SEB värske uuring.

Eriti praeguses eriolukorras on e-kaubandus üks päästetee käibe säilitamiseks või üldse käibe tegemiseks. Lisaks ütleb veerand Eesti ja Leedu VKE-dest, et lähiajal ei kavatse nad digitaliseerimisse panustada ning Lätis on huvi veel väiksem.

Praeguses kriisisituatsioonis, kus paljud ettevõtted tegelevad ellujäämisega, mis ongi kõige tähtsam, võib arvata et digitaliseerimise teema jääb tahaplaanile, kuid mis aitab siis ellu jääda?

Digitaalseid kanaleid kasutab SEB uuringu tulemusel oma toodangu ja teenuste müügiks 28% Leedu, 26% Eesti ning 21% Läti VKE-dest. Seejuures on Leedu näitaja kasvanud aastaga kuus protsendipunkti, kuid Eestis ja Lätis on see jäänud samaks. Ka kriisis…Tõnu Väät, Eesti E-kaubanduse Liidu tegevjuht

Loe veel uudiseid sellest kategooriast

Uudised otse e-kaubanduse mootorist

Kõik uudised

Liitud liiduga juba täna ja saad palju hüvesid

Oleme pädevad

Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.

Oleme usaldusväärsed

Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.

Oleme turvalised

Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.

Liitu liiduga

E-poed mida saad usaldada.

“Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse.

Tutvu kvaliteedimärgisega