Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
2019.a. e-kaubanduse maht Eestis saab olema Eesti Panga andmetele ja koostööle tuginedes ca 1,4 miljardit eurot, keskmiselt 115 miljonit kuus. Sellest 50% tellitakse piiriüleselt ja 50% kohalike kaupmeeste e-poodidest.
2019.a. e-kaubanduse kasv Eestis jääb 27% kanti. E-kaubandus moodustub igakuiselt aga Eestis juba ca 20% kogu jaekaubandusest ning moodustab 15-30% aktiivsemate kaupmeeste kogumüügist.2019.a. on enim ja selgelt eristuvalt kasvanud eestlaste e-ostlemine Eesti e-poodidest (35% versus 20% kasvu piiriülestest e-poodidest).
Eesti Pank prognoosib Eestile 2020-2021 majanduskasvu aeglustumist ning 1,5-2% majanduskasvu. Eesti suuremate ettevõtete ning ka meie liikmete arvamused on väga erinevad. E-kaubanduse Liit prognoosib e-kaubanduse kasvuks 2020.a. 20%. E-kaubandus on kasvavas faasis ning võtab jaemüügist järjest suuremat osa, olenemata, kas kogu müük kasvab või mitte, kas majandus kasvab või mitte. E-kaubanduse kasvu mõjutavad ka uued sisenejaid- mitmed suured apteegid, autovaruosade müüjad, vaba aja jpm tegijad alustavad alles e-müügiga 2020.a., mis tõstab sektori käivet ja turuosalisi.
Olulised märksõnad: Pangalinke kasutatakse pea 80%Eelistatuim kättesaamis viis on pakiautomaat Mobiiltelefon on saanud peamiselt ostuvahendiks95 miljoni väärtuses on 2019.a. tellitud Eesti e-poodidest välismaal väljaantud krediitkaartidega, mis näitab potentsiaali müüa ka välismaalastele- selleks aitab e-poe inglise keelsena hoidmine ning Google jm reklaamid50% e-poodidel vajaks müügi- tagastus-garantii-taganemistingimused ülevaatamist ja korrigeerimist- ei vasta 100% seadustele!2020 trendid:Roheline/jätkusuutlik mõtlemine ja ringmajandus ja taaskasutus ka e-poodidesse- suuremad rahvusvahelised e-müüjad räägivad ja plaanivad järjest rohkem tegevusi antud teemadel.
Samamoodi uuringud, suured rahvusvahelised seminarid toovad järjest rohkem seda teemat fookusesse. Lähiaastate teema saab olema tarbijatele: kas e-pood taaskasutab pakendit? Kui suur on paki saatmise jalajälg?
Kas toode, mida müüakse, on loodussõbralik? Kas mul on vaja üldse tellida, mida see toode mulle annab? Ring- ja rohemajandus tootmises, hoonetes, energias, saatmises.
Botid, chatid- klient tahab live`s ja koheselt suhelda ning vastust tundides, mitte päevades!Sama või hiljemalt järgmise päeva tarneKliendisõbralikkus ja müügile (uuele müügile samale kliendile) orienteeritusAmazon Prime- ladu Soome, Rootsi- kiirem transport ja konkurents- kuidas see meie regiooni mõjutab?700 miljonit eurot on summa, mille eestlased aastas tellivad piiriüleselt ning enamuselt siit jääb käibemaks (rääkimata tolli, pakendi, jäätme jm maksudest) Eesti riigile maksmata- loe võtmata.
Loodetavati see muutub! Lisaks doteerib Eesti riik ja Omniva universaalse postiteenuse raames ka näiteks Hiina kaupmeeste pakisaatmist lihtposti teel EestiRida seadusemuudatusi- tarbijakaitse seaduse muutus, pakendi- ja jäätmeseaduse muudatus. 2021.a. kolmandatest riikidest tellimuste deklareerimine. E-kaubanduse Liit tegeleb kõigi nende seadustega, liikmete huvide eest ning hoiame teid kursis olulisemate muudatustega!
Tõnu VäätEesti E-kaubanduse Liidu tegevjuht
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.