Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →

Statistika ja e-uuringud

E-kaubandus Euroopa erinevates riikides

October 21, 2021

- Author  

Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

Tõnu Väät
- Autor  
Tegevjuht

Viimasel kolmel aastal on DPD grupp läbi viinud e-baromeeter uuringut, mis vaatleb e-ostlemist ja piiriülest e-kaubandust Euroopa erinevates riikides ning näitab internetist ostjate suundumusi ja käitumistrende.

Nende trendide hulgas on fookuses piiriülese e-kaubanduse kasv ja m-kaubanduse kasvav tähtsus seoses mobiiliseadmete kasutamisega internetis ostu sooritamisel. Uuring keskendub ka tarbijakäitumisele ning toob välja sealhulgas kasvava nõudluseostutehingute turvalisuse järele, tagstuslahenduste olemasolu, ostukogemuse ja ostukorvist loobumise kõrge määra.

Lisaks vaatleb aruanne lähemalt üht oluliseimat e-poodleja profiili, kelleks on uued ostjad. Ostjad, kes alustasid internetist ostmist vähem kui aasta tagasi, kuid kellest on saamas aktiivseimad e-ostlejad.Kuidas käituvad uued ostjad?

15% e-ostjatest hakkasid internetist ostma vähem kui kaks aastat tagasi. See ostjaskond on kiire kasvuga ja oluline e-ostjate segment. Neil on kõrgemad ootused võrreldes pikaajalise kogemusega e-ostjatega, sest nad soovivad lihtsat ja mugavat online-ostukogemust. Nad on ka aktiivsemad sotsiaalmeedia kasutajad ja altimad lojaalsusprogrammidele.

Samas on neil kõrgendatud ootus turvalisele makselahendusele ja isikuandmete kaitse vastu. Kuna peaaegu pooled neist on aktiivsed ostjad, annavad nad olulist hoogu kogu e-kaubanduse kasvule.

Ostukorvi hülgamine ja kauba tagastamine on tarbija käitumisele omaneKuigi 90% e-ostjatest katkestas oma tellimuse, siis 41% tuli tagasi oma ostukorvi, et lõpetada tehing. Seda trendi võib pidada e-kaubanduses window shoppinguks, mida e-pood saab pöörata võimaluseks tarbijate kaasamisel ja veenmisel, parandades seeläbi e-ostlemise kogemust oma poes.

Samuti kahekordistus tagastuste osakaal eelmise aastaga võrreldes, kasvades 5% -lt 10% -le. M-kaubandus saavutab uusi rekordeid46% e-ostjatest kasutab ostu sooritamiseks nutitelefoni (kasv +11 punkti vs 2016). Nutitelefone kasutatakse üha enam internetipõhiste ostude tegemiseks aktiivsete ostjate ja milleniumlaste seas, kes on ka sotsiaalmeedias aktiivsemad kui kunagi varem.

Siit leiate mugava tööriista, mis aitab teil võrrelda erinevate riikide tulemusi ning saada kohene statistika vastavalt teid huvitavatele teemade ja jaotusele.

Loe veel uudiseid sellest kategooriast

Uudised otse e-kaubanduse mootorist

Kõik uudised

Liitud liiduga juba täna ja saad palju hüvesid

Oleme pädevad

Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.

Oleme usaldusväärsed

Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.

Oleme turvalised

Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.

Liitu liiduga

E-poed mida saad usaldada.

“Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse.

Tutvu kvaliteedimärgisega