Müügitulu posti või interneti teel kaupasid müüvates kauplustes oli märtsis jooksevhindades 22,9 miljonit eurot, mis veebruariga võrreldes kasvas 13% ja mullust märtsi ületas 15%-lise kasvuga.

Tabel 1. Tegevusalade jaekaubandus ja jaemüük posti või interneti teel müügitulu jooksevhindades, mõõtühik miljonit eurot. Allikas: Statistikaamet.

Jaekaubandusettevõtete müügitulu suurenes 2018. aasta märtsis eelmise aasta märtsiga võrreldes püsivhindades 1%, teatab Statistikaamet. Kui veebruaris suurenes müügitulu eelmise aasta sama kuuga võrreldes 3%, siis märtsis kasv veidi aeglustus.

2018. aasta märtsis oli jaekaubandusettevõtete müügitulu 565,6 miljonit eurot.

Tööstuskaupade kaupluste müügitulu kasv märtsis aeglustus. Kui veebruaris suurenes nende ettevõtete müügitulu eelmise aasta sama kuuga võrreldes 7%, siis märtsis jäi müük eelmise aasta tasemele. Müügitulu suurenes nelja ja vähenes kolme tegevusala kauplustes. Müügitulu suurenes eelmise aasta märtsiga võrreldes posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes (kasv 13%).


Joonis 1. Tegevusala jaemüük posti või interneti teel müügitulu jooksevhindades 2001-2018. a märtsis, mõõtühik miljonit eurot. Allikas: Statistikaamet.

Apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes (kasv 9%), muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (nn kaubamajad) (kasv 6%), ning tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes (kasv 2%). Müügitulu vähenes eelmise aasta märtsiga võrreldes kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüük), muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, raamatute, sporditarvete, mängude ja mänguasjade jm, ning majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes.

Toidukaupade kaupluste müügitulu, mis eelnenud kuudel väikest langust näitas, pöördus märtsis taas tõusule ning suurenes eelmise aasta märtsiga võrreldes 1%.

Mootorikütuse jaemüügiga tegelevate ettevõtete müügitulu suurenes eelmise aasta märtsiga võrreldes 5%.

Võrreldes eelmise kuuga suurenes märtsis jaekaubandusettevõtete müügitulu 14%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli kasv 1%. 2018. aasta kolme kuuga (jaanuar–märts) suurenes jaekaubandusettevõtete müügitulu eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes 1%.

Jaekaubandusettevõtete müügitulu mahuindeks ja selle trend, jaanuar 2008 – märts 2018 <br>(2015 = 100)

Statistika aluseks on Maksu- ja Tolliameti käibedeklaratsiooni andmed. Statistikaamet avaldas kuu kokkuvõtte nelja tööpäevaga. Statistikatöö „Kaubandusettevõtete kuu majandusnäitajad“ avaliku huvi peamine esindaja on Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium, kelle tellimusel Statistikaamet seda statistikatööd teeb.

Allikas: Statistikaamet, E-kaubanduse Liidu täiendused.