E-ärisid on Eestis registreeritud umbes 5000, neist aktiivsed on ligikaudu 3 500. Arvestades, et eestlastele meeldib e-ostlemine ning see annab võimaluse tooteid müüa üle Eesti, on e-poe kaudu toodete turustamine, olgu selleks siis rõivad, toidukaubad või misiganes kaup, igati mõistlik lahendus. E-kaubanduse Liidu tegevjuht Tõnu Väät pani kirja peamised vead, mida e-äri ülesehitamisel tehakse ning mida edukas e-kaupmees võiks vältida.

  • Arenda oma e-pood platvormil, mis tagab SSL turvasertifikaadi kasutamise ja sellest tulenevalt ka külastajate turvalisuse. Juhul, kui e-poel on SSL sertifikaat, toimub info liiklus serveri ja külastaja konfidentsiaalselt üle krüpteeritud (HTTPS) sidekanali. See tähendab, et e-poele esitatud isikuandmed on kindlalt kaitstud ning eeldus ka rahvuvaheliseks müügiks ja koostööks makselahenduse pakkujatega.
  • Tegele ostukorvi „hülgajatega“ automaatselt. Tasub teada, et 70-80% inimesi jätab välja valitud tooted ostukorvi seisma, neist umbes pooled tulevad hiljem e-poodi tagasi ostu vormistama. Sellest hoolimata läheb kaduma kontakt ligikaudu kolmandiku potentsiaalsete ostjatega! Seega sea sisse süsteem, mis saadab ostu pooleli jätnutele meeldetuletusi, et nad ikka poodi tagasi tuleksid.
  • Integreeri e-pood kohe väliste müügikeskkondadega nagu Facebook, Instagram, Amazon või Ebay – see kasvatab müügivõimalusi.
  • Arvesta, et eri riikides eelistatakse eri makselahendusi ja kätte toimetamise viise. Eestlased näiteks eelistavad tasumisel 80% pangalinki ning kättesaamisel peamiselt pakiautomaati. Kui näiteks Leedus on endiselt populaarne kauba kättesaamisel ka sularaha makse.
  • Jälgi, et sinu e-poe tingimused vastaksid seadustele. Hiljutine Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti uuring näitas, et pea pooled Eesti e-poodidest ei ole korrektsed tagastamis-, taganemis-, garantii- jm seaduste rakendamisel. Oma e-äri vastavust saad kontrollida liidu kodulehel: https://e-kaubanduseliit.ee/alustavale-e-kauplejale/
  • Küsi vaid niipalju isikuandmeid kui vaja, mitte rohkem. Kahju, kui liigsete andmevormide täitmise tulemusel ostusoov lahtub ja inimene konkurendi juurde läheb!
  • Sageli puudub e-poodidel võimalus kiireks kontakti loomiseks ehk suhtlusvorm. Suur hulk ostlejaid sooviksid suhelda tänasel päeval ja hetkel kohe, live’s, äärmisel juhul ollakse valmis ootama tagasisidet paar tundi. Kui aga ootama peab kauem, soetatakse toode konkurendi e-poest.
  • Paljudel poodidel puudub keelevalik ja rahvusvaheline müügivõimekus. Arvestades, et igas kuus osteldakse Eesti e-poodidest välismaal väljaantud pangakaartidega 8 miljoni euro väärtuses, tasub veebipoele lisada vähemalt inglisekeelne moodul.
  • E-müügis on kõige tähtsam digiturundus! E-poodi ei jaluta inimene niisama möödaminnes. Selleks et ostjale „ette jääda“, pead sa olema leitav Googlest (SEO), olema aktiivne ja äge Facebookis, Instagramis ja teistes digikanalites. Eesti keskmine e-pood kasutab muideks vaid ühte sotsiaalmeedia kanalit, Euroopa Liidus keskmiselt kasutatakse aga üle kahe kanali. Edukamad ja eniv müüvad Eesti e-poed on väga aktiivsed Facebookis, Instagramis ning nende e-poed on väga tarbijasõbralikud ning müügile orienteeritud.
  • Eesti suuremate e-poodide liiklusest on juba üle 70% pärit mobiilist, USAS ja Hiinas see number lausa üle 90%. Kuid kaugeltki mitte kõikides e-poodides ei ole mobiili kaudu mugav ostelda, sest need on mobiilile kohandamata. Vaata üle, kas sinu e-poe vaade on mobiilis hea ja ostma kutsuv?
Liitu uudiskirjaga

Väärt uudised, praktilised nõuanded ning siseinfo Eesti e-kaubanduse kohta.