Kui e-poes ostleja on jõudnud kõik vajaliku ostukorvi pista ning valmistub lahkumiseks (kas ostu tehes või lihtsalt ostukorvi hüljates), ei tasu niisama ootama jääda, käed rüpes. Nüüd on õige hetk aktiivselt sekkuda ja oma müük päästa või seda suurendada. Siin on kümme väga lihtsat strateegiat, mismoodi checkout flow müügitulemusi turgutada.

 

  1. SALVESTA KASUTAJA OSTUKORV

Kui sa ei kasuta oma e-poes nn wishlist’i ehk soovinimekirja, kuhu ostja saab oma lemmiktooted tuleviku jaoks tallele panna, siis anna kasutajatele võimalus enda ostukorvi sisu ja selle veebiaadressi salvestada. Veel parem – kasuta mõlemat, nii soovinimekirja kui ostukorvi salvestamise võimalust. Oleme seda testinud ja näeme, et see toob kasutajad tagasi ning paneb nad ostma.

  1. TOPI OSTUKORV JA CHECKOUT KÜPSISEID TÄIS

Ära pane kasutajaid ebamugavasse olukorda, kus nad peavad tegema ühte ja sama asja kümme korda. Salvesta nende ostukorvi sisu “küpsistesse” (Cookies), sest siis ei pea lehelt ära minnes ja tagasi naastes uuesti asju ostukorvi lisama ega checkout ́is samu väljasid uuesti täitma. See on superlihtne nii e-poele kui kasutajale ning väga tulus.

  1. HOIA OMA KONTAKTINFO ALATI NÄHTAVAL

Elementaarne, aga levinud viga on oma kontaktinfo kuhugi tagasihoidlikku kohta ära peita. Hoia ostukorvis ja checkout’is kontaktinfo (e-posti aadress, telefon, live chat, vestlusrobot jt.) alati nähtaval ilma lehel allapoole kerimata. Isegi imestame tihti, et inimestel on pidevalt küsimusi ja neile tuleb koheselt vastata. See aga on suurepärane võimalus müügi lõpuni viimiseks.

  1. KÄIVITA OTSEKOHE OSTUKORVI HÜLGAJATE TAGASIKUTSUMISE KAMPAANIAD

Parim strateegia ja üks lihtsamaid on oma ostukorvi pooleli jätnute tagasimeelitamine. Kasuta spetsiaalset tarkvara, mis mõõdab pooleni jäänud ostukorve ning saadab selle hülgajatele automaatselt seeria e-kirju / teateid, mis julgustavad kasutajaid tagasi tulema ning oma ostu lõpuni sooritama. Siinkohal võiks isegi sellele strateegiale edukuse garantii anda. 🙂

  1. ÄRA KÜSI INFOT MIDA ON “TORE OMADA”

Küsi ostukorvist välja logides ja ostma hakates kliendilt checkout’is ainult seda infot, mida minimaalselt vajad (näiteks vaid e-post / telefon) ja viska kõik muu välja või siis küsi seda alles peale ostu sooritamist, andes kasutajale motivatsiooni ning põhjenduse, miks andmeid vajad. Pööra erilist tähelepanu veebivormi väljade kasutatavusele ja disainile. See on ülitähtis!

  1. TEE TEKST HUVITAVAKS JA KAASAHAARAVAKS

Pööra suurt tähelepanu ostukorvi ja checkout ́i sisuloomele. Kumb tundub kasutajasõbralikum, kas “Sinu ostukorvis on 3 imelist toodet! Hea valik!” või “Korv 1”? Sinu e-poodi kasutavad päris inimesed, tee see mõnusaks ja sõbralikuks. Natukene huumorit ei tee paha. Testi ja näed isegi.

  1. LASE KASUTAJATEL ISE VALIDA OMALE TASUTA TRANSPORT

Tasuta transport on ilmselge korrutamine, kuid siin on veel paar head taktikat, mida kasutada. Lase kasutajatel ise valida, et nad tahavad ja saavad tasuta transpordi. Presenteeri seda läbi valikukasti ehk checkbox’i (Jah, ma soovin tasuta transporti). See suurendab rahulolu ja omanditunnet ning julgustab inimesi lõpuni minema.

  1. TESTI VÄLJUMISKAMPAANIAID

Kuna 60-80 inimest sajast hülgavad oma ostukorvi lõpuni jõudmata, siis on see üks kõige olulisemaid kampaaniaid nad tagasi meelitada. Kasuta spetsiaalset tarkvara, mis saab aru, millal kasutaja hakkab ostukorvi hülgama ja lahkuma ning motiveeri teda jääma või proovi tagasisidet saada, miks ta lahkub. Strateegiaid on sadu (promokoodi pakkumine, tagasiside küsimine, boonuspunktid, kingitus jne jne).

  1. ÄRA LEPI VAID EDUKA TELLIMUSEGA

Kui kasutaja sooritab edukalt tellimuse, siis miks ainult sellega piirduda? See on hea aeg teha lisamüüki, pakkuda ühekordseid diile või midagi muud seonduvat, mida kasutaja võiks kohe enda tellimusse juurde lisada: personaalsed pakkumised, upselling, ristmüük ehk

cross-selling jne. Paku võimalust, et kasutaja lihtsalt klikib ja saab lisada veel midagi oma tellimusse ning saab samal ajal kätte. “Ainult 1 klikk!” 🙂

  1. ÄRA OLE HÄBELIK, TEE JÄRELMÜÜKI!

Üllataval kombel on järelmüük piinlikult alakasutatud strateegia. Kasutaja on just ostunud, aga sa saadad talle lihtsalt arve ja tänad ostu eest? Siin on nii palju veel, mida saab teha. Järelmüük on mõnus personaliseerimise ja müügi automatiseerimise koht. Kasuta näiteks selliseid lahendusi: “Sinu ostust on möödas X päeva, igatseme sind”; “Ostsid eelmisel kuul Y asja, kas läheb see kuu X?”; “Ostsid eelmine nädal teksad, aga kas vajad ka särki?”; “Ostsid eelmisel kuul selle, meil tuli just midagi sarnanast ja põnevat poodi!”; jne. Tarkvarasid, mida selleks kasutada, on palju ning need on piinlikult odavad.

Nõuanded pärinevad E-kaubanduse Liidu, Veebimajutuse ning Bit Fineri hommikuseminarilt.