Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →

Statistika ja e-uuringud

Stripe’i uuringust selgusid lihtsad e-poe müüki vähendavad vead

October 21, 2021

- Author  

Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

Tõnu Väät
- Autor  
Tegevjuht

E-poodide arendamise, optimeerimise ja sinna liikluse saamisega nähakse hullupööra vaeva.

Sel kõigel on reeglina üks eesmärk – panna klient ostma. Seda üllatavamad on käesoleval aastal läbi viidud Stripe’i uuringu tulemused, millest selgusid lihtsad konversioonitapjad, kirjutab Kaarel Talvoja teksti- ja tõlkebüroost Eiffel.

#1 Mobiilile küll optimeeritud, aga poolikult

Uuringusse kaasatud e-poodidest oli 96% kassalehtedest küll mobiilsete seadmete ekraanidele kohandatud, ent neist kõigest 12% toetasid digitaalse rahakoti kasutamist.

Miks see oluline on?Kliendi ootused on mobiilist ja arvutist ostmisel erinevad. Näiteks kui kassaleht mobiilist ostes kliendi seadme ekraaniga ei kohandu, on päris suur tõenäosus, et ostmisest loobutakse.

Ühes teises Stripe’i analüüsis leiti, et kui üle 50% e-poodide külastustest tehakse nutitelefoniga, siis ostu vormistamine jäetakse mobiilis pooleli kaks korda sagedamini kui arvutis!

Digitaalsed rahakotid nagu Apple Pay ja Google Pay teevad mobiiliseadmes maksmise väga mugavaks, sest see käib vaid ühe-kahe klõpsuga. Ilmselt tead isegi, et nende kasutamise populaarsus kasvab jätkuvalt.

#2 Probleemid ostu vormistamisega

Uuringu kohaselt oli 58% e-poe kassalehtedel vähemalt kolm ostmist raskendavat põhiviga:

  • Kaardi numbri/info sisestamisel puudus maksekaardi numbri automaatkontroll
  • Mobiilsetes seadmetes ei kuvatud kaardi numbri sisestamisel numbrilist klaviatuuri
  • Tehinguid sai teha ka kaardi valede numbrite ja aegumistähtaja sisestamisel

Eraldiseisvalt ei pruugi need vead olla liiga tähtsad. Ent koos esinedes muutuvad need ostu sooritava kliendi jaoks päris suureks probleemiks.Eestis kasutab enamik e-poest ostjaid tasumisel küll pangalinki, ent kas oled mujalt pärit ostja jaoks eelnimetatud probleemid oma e-poes ära lahendanud?Uuring tõi välja, et üheksal juhul kümnest jääb ost e-poes pooleli just kassalehel. Seega tuleks veenduda, et

  • sinu e-poes oleks arvestatud ostja eelistustega – näiteks soovivad osad kliendid kaardinumbreid sisestada tühikutega iga neljanda numbri järel, osad kliendid aga ilma tühikuteta;
  • klient ei peaks poolikult lahendatud kassalehe tõttu ostu vormistamisega otsast peale hakkama – näiteks seetõttu, et sellel pole teiste riikide klientide jaoks kõige levinumaid maksemeetodeid (81% uuringusse kaasatud e-poodidest polnud).

Uuringus toodi välja, et Euroopa e-poodides tehakse deebet- või krediitkaardiga vaid 40% maksetest. Saksamaal on kõige populaarsem maksemeetod näiteks pangaülekanne, Itaalias eelistab 33% ostjatest kasutada digitaalset rahakotti.Näitena toodi uuringus veel kolm Hong-Kongis asuvat ettevõtet, mis müüvad läbi e-poodide kaupa Hollandisse.

Pärast seda, kui nad lisasid oma e-poe maksemeetodiks iDEAL’i (populaarseim maksemeetod Hollandis), kasvas nende müük Hollandis tervelt 79%.

#3 Oluline info on vaid ühes keeles

Suurem osa uuringusse haaratud e-poodide kassalehtedest olid jäetud teistesse keeltesse tõlkimata. Ning ka see võib e-poele tähendada olulist saamata jäävat tulu.

Loe veel uudiseid sellest kategooriast

Uudised otse e-kaubanduse mootorist

Kõik uudised

Liitud liiduga juba täna ja saad palju hüvesid

Oleme pädevad

Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.

Oleme usaldusväärsed

Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.

Oleme turvalised

Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.

Liitu liiduga

E-poed mida saad usaldada.

“Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse.

Tutvu kvaliteedimärgisega