Praeguses ebastabiilses maailmamajanduse olukorras, kus kliendid jälgivad väga pingsalt enda igapäevaseid väljaminekuid, on muutunud populaarseks osamaksete kaupa tasumine. Sellest on saanud igapäeva elu lahutamatu osa ning olenevalt müügikanali profiilist ja tootevalikust moodustab finantseerimine mõne e-poe kogumaksete osakaalust juba 30-40%.

Mis kõige tähtsam – ajatamise makseviisid on aidanud kaupmeestel tõsta märgatavalt keskmist ostukorvi ja kogumüüki, pakkuda kliendile lisandväärtust ning suunata kliente efektiivsete otsusteni, kus ostukorvide “maha jätmine” on tänu erinevate makseplaanide pakkumisele vähenenud. Makselahendus peab olema lihtne, paindlik ja hästi lahendatud. (vt videost, kuidas toimub ESTO mugav ja kiire kliendiprotsess e-poes – https://vimeo.com/452207852)

Aasta 2020 on olnud suurte muutuste aasta e-commerce vallas. E-poodide müügi ja tellimuste arvu kasv on olnud pandeemia tõttu üüratu ning aina enam kliente vajavad erinevate makseplaanide näol erinevaid võimalusi tasumiseks. Numbrid näitavad, et koguni 83% küsitletud internetikasutajatest on viimase kuue kuu jooksul Internetis sisseoste teinud. Seega saab väita, et e-kanalite kasutajaskond ootab suuremat lisandväärtust…

Tavajärelmaksu (finantseerimine 6 kuni 60 kuud) ja pangalinkide (klient peab maksma kohe 100%) kõrval on Eesti suurima partnervõrgustikuga järelmaksupakkuja ESTO arendanud väga palju mitmeid hübriid-makseviise. Klient ei pea koheselt raha välja käima, vaid saab tasuda lühikese perioodi jooksul enda ostukorvi eest pärast tellimuse kättesaamist – osta nüüd, (saa tooted kätte) ja maksa hiljem! Klientidele selline lahendus meeldib, sest nad saavad olla kindlad enda tellimuse täitmises ja alles seejärel otsustada millal ja kuidas nad tasuda soovivad.

Eesti ühe suurima e-poe näitel on aidanud ESTO 3-osaline makseviis SLICE ehk ESTO 3 tõsta 2019. aastal keskmist ostukorvi 26%. Eesti suurimate pangalinkide kõrval on tegemist populaarsuselt kolmanda makseviisiga antud e-poes. See fakt näitab, et kliendid otsivad pangalinkide asemel paindlikumaid makseviise. Kolmeosaline tasumine annab kliendile võimaluse ajatada enda tellimust kolmeks kuuks ning tagab talle kindluse sooritada suurema väärtusega ost. ESTO 3 makseviisi keskmine tellimus erineb, kuid jääb keskmiselt 150-250€ juurde.

Hea näide on tuua ka väiksemate ostukorvidega e-poodidest, kus keskmine ostukorv enne ESTO „Osta nüüd (saa tellimus kätte) ja maksa hiljem“ makseviisi lisandumist ulatus heal juhul 30€ juurde, aga tänu kliendile kindluse pakkumisele on keskmine ostukorv kahekordistunud. Klient kinnitab ostu, otsustab hilisema makseviisi kasuks ning kui tellimus on käes, siis tasub 30 päeva jooksul ostu eest endale sobival ajal ja viisil.

Tavajärelmaks, mis on olnud läbi aastate väga populaarne makseviis, töötab kõige paremini, kui see on usaldusväärse ja korraliku e-poe nime all bränditud. Näiteks Loverte, Kaup24, Vianor ja Decora järelmaksud. Miks?

  • Turunduslikult kergem esile tuua osamaksete kaupa maksmist
  • Brändilojaalsus – väga suur võimalus, et klient, nähes igakuiselt brändilogo, sooritab ostu uuesti läbi sama e-poe
  • Klient otsustab kiiremini – paljud tarbijad ei soovi “uusi suhteid” krediidipakkujatega ja teevad otsuse valides just kaupmehe-nimelise järelmaksulahenduse

Mida pakub ESTO kaupmehele võrreldes teiste pakkujatega? ESTO pakub 3 erinevat makseviisi erinevate jaekaubandussektorite, e-poodide, maksegraafikute ning -plaanide jaoks.

Võrreldes teiste pakkujatega on ESTO eesmärk olnud kiirus, lihtsus ja mugavus nii partnerile kui ka kliendile:

  • Parim kliendi protsess – keskmine tellimuse lõpuni sooritamine võtab kliendil automaatselt aega 5 klikki ja 48 sekundit.
  • Automaatne taustakontroll – puuduvad pangaväljavõtted, puuduvad järjekorrad, kõik toimub automaatselt ja reaalajas.
  • Paberivaba füüsilise poe vormistamine – ESTO ja meie kliendid kasutavad järelmaksu vormistamiseks füüsilises poes nutitelefoni (Mobile First!).
  • Private label ehk partneri-nimeline järelmaks – ESTO-t on parim kasutada kaupmehe nime alt, et kasvatada ja turundada enda brändi.
  • Lihtne liidestus – integratsioon ja koostöö alustamine ESTO-ga on väga lihtne protsess. Meie tingimused on paindlikud ja standardne API dokumentatsioon arusaadav.
  • ESTO Tugi – 24/7 kestev tugi iga päev ja iga kell pakub klientidele ning partneritele kindlust ja rahulolu. E-poed ei maga ja on avatud ööpäevaringselt.
  • Kiired ja turvalised maksed partneritele 2 tööpäeva jooksul peale klientide edukaid tellimusi.
  • Tellimuste tühistamine ja muutmine ühe klikiga – meie tasaarveldused on automaatsed ja paberivabad ning elluviidavad ESTO Partnerkeskkonnas. Aruandlus on võti – usalda enda finantsosakonnale ligipääs ESTO Partnerkeskkonda ja teie raamatupidaja saab automaatset informatsiooni.
  • ESTO pakub 3 erinevat makseviisi erinevatele segmentidele, makseplaanidele ja müügikanalitele.
  • Risk puudub – kogu protsessi eest vastutab ESTO AS ning ühtegi kulu partnerile ei kaasne!

Ülimalt tähtis on tuua osamaksete kaupa maksmist aina rohkem esile e-poes, turunduskanalites ja suhtlusel kliendiga. Seda saab teha luues tooteprofiilile kuumaksed, korrastada sisulehed makseviiside osas, saata välja uudiskirju makseviiside kohta, mis aitavad klientidel kergemini aru saada võimalustest ja võtta vastu ostu-otsuseid. Kuumakse lisamine +60€ toodete juurde lihtsa lahendusega aitab tõsta järelmaksuga müüki silmnähtavalt.

„Osta nüüd, maksa hiljem“ on mujal maailmas aastate jooksul ennast tõestanud makseviis, mis on tõstnud e-poodide müüki 30% ja ostukorvi suurust suurust 68%. Arhailised pangalingid pole enam kõige populaarsemad makseviisid Skandinaavias ja Kesk-Euroopas.

Mida aeg edasi, seda rohkem näeme, et meie partnerite pangalinkide kasutamise osakaal väheneb märgatavalt – aeg on lisada e-poe ostukorvidesse ajatamise makseviisid erinevatele segmentidele ja makseplaanidele, et klientide ostu-otsused muuta kindlamaks!

Uuenduslikud, turvalised ja lihtsad makse- ja ostulahendused ESTO-lt!

ESTO omab Eesti suurimat aktiivset partnervõrgustikku – Kaup24, Valge Klaar, RDE, Mööbel1, Goldtime, Expert, iDeal, Weekendshoes, Loverte, MyLook.ee, ONOFF, Photopoint, Tradehouse, Shoppa.ee, Jahipaun, Flex, Tööriistamarket, Mehka, KAFO, Vianor, Velomarket, Aatrium, Automaailm, Astri – üks väike osa meie 500-st partnerist, kes on meid usaldanud.

Martin Ustaal
ESTO partnerite suhete juht

+372 51 51 381
martin@esto.ee

Liitu uudiskirjaga

Väärt uudised, praktilised nõuanded ning siseinfo Eesti e-kaubanduse kohta.