Euroopa Komisjon on äsja avaldanud soovituslikud suunised, mis käsitlevad platvormidel vahendatavate toodete ja teenuste järjestamise läbipaistvamaks muutmist.
Suuniste eesmärk on hõlbustada teatud sellest suvest kehtima hakanud platvormide määruse kohustuste täitmist. Nimelt kohustab määruse artikkel 5 kirjeldama platvormi teenusetingimustes parameetreid, millest sõltub ärikasutajate kuvamise järjestus platvormil. Sellisteks parameetriteks võib olla näiteks toote või teenuse hind, piltide arv või kvaliteet, tarbijate hinnang, pealkirja asjakohasus, geograafiline asukoht, tasuline esiletõstmine jne.
Järjestusparameetrite selgitamise eesmärk on aidata veebis oma kaupu või teenuseid müüvatel ettevõtetel paremini mõista, millest sõltub nende nähtavus, ning selle parandamiseks vajalikke samme astuda.
Määrus, nagu ka suunised puudutavad ja selliseid platvorme, kes vahendavad oma ärikasutajate ehk teiste ettevõtete pakkumisi. Eesti ettevõtetest on sellisteks platvormipakkujateks näiteks Kaup24, osta.ee, Hotelliveeb, Bolt, Wolt, Hansapost, Astri.ee jpt.
Määruse kohta saab täpsemat infot MKM veebilehelt.
Üritused
11
märts
Fotografiska, Telliskivi 60a, Tallinn
Baltic e-Commerce Forum 2021
51 päeva pärast
28
jaanuar
Zoom
Webinar „Millega pead arvestama luues tähendusrikast brändi 2021 aastal?“
9 päeva pärast
03
detsember
Webinar “E-maili turundus: ära lase kliente käest!”
Üritus toimunud
12
november
Kino Kosmos, Pärnu mnt 45, Tallinn
E-kaubanduse seminar Grow UP!
Üritus toimunud
04
november
Veebiseminar “Laienemine Soome ja Rootsi turule e-kaubanduse abil”
Üritus toimunud
02
oktoober
Tallink Spa & Conference ruumis Galaxy· Sadama 11a, Tallinn
Toll, maksud ja piiriülene e-kaubandus aastal 2021
Üritus toimunud
10
september
Webinar „Pane andmed enda kasuks tööle!“
Üritus toimunud
18
juuni
Webinar “E-poodide kasvupotentsiaal ja kasutamata võimalused digiturunduses”
Üritus toimunud
11
juuni
Webinar “Alternatiivsed e-turundamise võimalused”
Üritus toimunud
22
mai
Webinar “e-turundamine venekeelsele sihtgrupile”
Üritus toimunud
23
aprill
Webinar “E-kaubanduse olukorrast Euroopas ning kuidas see mõjutab piiriüleselt laienemist?”
Üritus toimunud
08
aprill