Kriisiaegne ja sellele järgnev e-kaubanduse hüppeline kasv muudab oluliselt seniseid ostuharjumusi. Seda muutust toetavad ka uue generatsiooni „osta kohe, maksa hiljem“ finantseerimislahendused, mis on kaubanduse, eriti aga e-kaubanduse uus reaalsus ja kõige kiiremini kasvav ostmistrend kogu maailmas.

Maksa hiljem pioneeridel nagu Klarna, Affirm ja Afterpay on kokku enam kui 94 miljonit kasutajat ja nende makseviise pakuvad rohkem kui 250 000 kaupmeest üle maailma. See on trend, mida ei saa ignoreerida. Reageerimaks e-kaubanduse kiirele kasvule ja muutustele tarbimisharjumustes, tõi Inbank mai alguses turule uue põlvkonna maksa hiljem platvormi Indivy.

Iseenesest ei ole osadena maksmine siinsel turul uus nähtus, kuid Inbanki e-kaubanduse suuna juhi Rain Pikandi sõnul on see seni kõnetanud üsna piiratud kasutajaskonda. „Ostuteekonda integreeritud Indivy on sisuliselt kaasaegne alternatiiv pangalingi või kaardiga tasumisele, paljudel juhtudel ei kaasne kliendile osade kaupa makstes ühtegi lisakulu ja ost toimub sekunditega. Kaupmehele tähendab see aga laiemat tarbijaskonda ja olulist konkurentsieelist,“ leiab Pikand.

Pikandi sõnul ongi Indivy eelkõige võimas müügi kasvatamise tööriist kaupmeestele. „Põhjus on lihtne – statistika kohaselt suurendab osade kaupa maksmise võimaldamine keskmise ostu väärtust kuni 68% ja lõpule viidud tehingute arv kasvab kuni 44%,“ räägib Pikand, kes näeb Indivyl suurimat kasvupotentsiaali elektroonika, kodu-, ilu- ja moekaupade kategooriates. Samuti kõnetab Indivy tema sõnul millenniumi põlvkonda ja Z-generatsiooni, kelle jaoks on uute tehnoloogiate kasutuselevõtt loomulik ja kuumaksepõhine ostlemine tavaline.

„Tehinguni jõudmisel on üks olulisemaid faktoreid mugav ja sujuv ostuteekond, mis algab kaubast teadlikuks saamisega, jätkub kauba ja parima hinna välja valimisega ning lõpeb kassas endale sobiliku makseviisi leidmisega. Makseviiside paljususest võib sõltuda ostuotsus – kas niisama uudistajast saab ostja või mitte,“ leiab Pikand. Tema sõnul on e-kaubanduse üheks kitsaskohaks hüljatud ostukorvid ja just selle probleemi lahendab „maksa hiljem“ kategooria. Samuti aitab osade kaupa maksmine kaupmehed välja allahindluste nõiaringist, muutes täishinnaga kaubad kliendile kohe taskukohaseks. „Erineva statistika kohaselt teeb kuni 70% alternatiivseid makseviise kasutavatest klientidest aasta jooksul korduvoste. See tähendab rohkem lojaalseid kliente, kelle suhe kaupmehega on kõrgema väärtusega pikema aja jooksul,“ ütleb Pikand.

Üks platvorm, kolm makseviisi

Indivyga saab iga kaupmees otsustada, milliseid makselahendusi ta oma poes pakkuda soovib. Valik võib sõltuda nii kaupmehe tegevusvaldkonnast, keskmise ostukorvi suurusest kui ka ärilistest eesmärkidest. Hetkel on saadaval otseintegratsioon ja lihtne Magento 2 liidestus, millele lisanduvad lähikuudel WooCommerce ja teiste levinud e-poe platvormide liidestused.

 

Soovid pöörata külastajad ostjateks ja kasvatada käivet? Siis võta ühendust Inbankiga aadressil partner@inbank.ee või vaata lähemalt https://inbank.ee/business/.

Liitu uudiskirjaga

Väärt uudised, praktilised nõuanded ning siseinfo Eesti e-kaubanduse kohta.