Alustava veebipoe esimene ladu on tihtipeale asutaja garaaži- või toanurk. Mahtude suurenedes jõutakse hetke, kus küsitakse endalt: “Kas peaksime hakkama laopinda üürima?”.

Laopindade üürilepingud on aga siduvad 1-5 aastaks ning kasvavas e-äris on mahtusid üsna keeruline prognoosida. Lisaks kulub tellimuste sagenedes üha enam aega kauba pakkimisele ning tarne planeerimisele. Võttes arvesse, et kõigi tunnid päevas on piiratud, võiks produktiivsemat osa sellest kulutada hoopis oma äri edendamisele.

Millised on sellises olukorras võimalikud lahendused?

ISESEISVALT LAOPINNA ÜÜRIMINE

Olukorras, kus sinu ettevõtte ärimaht püsib kuust kuusse stabiilsena, ei ole üüriturult sobivate parameetritega pinna leidmine võimatu missioon, kuid valmis peab olema kuudepikkuseks otsinguks, mis kulmineerub lepingutingimuste läbirääkimisega.

Uuele pinnale kolides tuleks võtta pakkumised ka kindlustusandjatelt, sest kindlustatud kaup garanteerib oluliselt rahulikuma une.

Ise ladu üürides ja majandades omad väga täpset ülevaadet laoseisust. Kui laos on artikleid veel vähe ning laoarvestuse vajadus minimaalne, on mõistlik kasutada mõnda Eesti raamatupidamisportaali (nt SmartAccounts või Simplbooks), millega laoarvestus tuleb sisuliselt tasuta kaasa.

Kui laoarvestuse vajadus on keerukam, saab olukorra lahendada Eesti startup nimega Katana, mis liidestub hõlpsalt ka sinu e-poega. Eesti teenusepakkujate eeliseks on kiire ja operatiivne kasutajatugi.

Hetkel, mil vajad laos juba kahveltõstukit, aluseriiuleid või muud spetsiaaltehikat, on mõistlik kaasata finantsteenuse pakkuja. Liising aitab suure investeeringu jagada oluliselt jõukohasemateks osadeks. Sellele on Eestis spetsialiseerunud mitu ettevõtet, mis koostöös suurimate laotehnika müüjatega liisingut võimaldavad.

Sinu töötajad on oma valdkonnas spetsialistid ning tunnevad müügis olevat kaupa läbi ja lõhki. See teeb eritellimuste komplekteerimise eriti lihtsaks. Omades igal ajal ülevaadet tellimusest ning ligipääsu laole, saad kindel olla, et kaubad väljastatakse korrektselt ja õigeaegselt.

LADUSTAMINE JA TARNE TEENUSEPAKKUJALT

Laoteenuse ostmisel võtab teenusepakkuja sinu eest kanda kogu ladustamise ja tarneprotsessi – võtab kauba vastu, sorteerib ning ladustab selle vastavalt nõuetele, tellimuse saabudes pakendab ja väljastab ning aitab vajadusel lahendada kogu tagastamisega seotud protsessi. Sinu laoseis on kindlustatud ning professionaalide poolt käsitletud, et saaksid rahumeelselt oma põhitegevusele keskenduda.

Laoteenuse kõige olulisem eelis traditsioonilise laopinna üürimise ees on paindlikkus maksta kasutatud teenuste ja pinna eest vajaduspõhiselt. Arvestades, et laopinna suuruse tarvidus ja tellimuste teenindamise maht võib müügi hooajalisuse tõttu märkimisväärselt kõikuda, ei ole varuga laopinna rentimine kulu-efektiivne. Fikseeritud püsikuludest vabanemine toob aasta lõikes arvestatava rahalise kokkuhoiu.

Tulenevalt mastaabiefektist on laoteenuse osutaja tarnehinnad sageli oluliselt paremad kui otse tarnepartneritelt (nt. DPD, Omniva, Itella) tellides. Lisaks pakuvad parimad laoteenuse osutajad eriti paindlikku tasuta PickUp punkti teenust – klient saab pakile kontaktivabalt ja just talle sobival ajal järele tulla.

Laoteenuse pakkujad on võimelised end ka liidestama kõigi enamlevinud e-poe platvormidega, tänu millele saad kindel olla, et e-poes on alati korrektne laoseis ning tellimused jõuavad teenuseosutajani reaalajas.

Kliendiportaali vahendusel on sul oma ettevõtte laoseisust ja selle liikumistest alati detailne ülevaade ning varude vähendes saad teenuseosutajalt vastava toote kohta teavituse. Professionaalne laoseisu planeerimine ja majandamine võimaldab laovarude alt käiberaha vabastada.

Lisandväärtusena loovad mõned teenusepakkujad (nt Fulfilly) kliendile nii personaalse ostukogemuse nagu oleks tellimus sinu enda töötaja poolt teostatud. Mitmekülgselt positiivne ostukogemus muudab kliendi püsikliendiks.

Kadi Pärna 
Fulfilly OÜ
Liitu uudiskirjaga

Väärt uudised, praktilised nõuanded ning siseinfo Eesti e-kaubanduse kohta.