Internetis poodlemine on viimasel ajal kogunud populaarsust kiiremini kui desinfitseerimisvahendid. Virtuaalsed ostukorvid täidetakse imelise lihtsusega. Paraku mõeldakse samaväärse lihtsusega ostu sooritamise osas ka ümber.

Kliendile on täidetud ostukorvi virtuaalriiulite vahele parkimine mugav ja muretu. Hüljatud ostukorvide näol on ettevõtja seisukohast aga tegemist saamata jäänud tuluga.

Reegel või erand

Ostukorvide saatuse hooleks jätmine paistab olevat kasvav trend. Statista poolt avaldatud uurimuse kohaselt hüljati selle aasta märtsis 88% e-poe ostukorvidest. Võrdluseks, 2019. aastal küündis hüljatud ostukorvide osakaal ülemaailmselt 69,57 protsendini.

See ei pea aga veebiettevõtete lõppu kuulutama. Parim päästerõngas peitub e-maili turunduses.

Ostukorvi hülgamise põhjused

Kliendid otsustavad enne ostu vormistamist pidurit vajutada erinevatel põhjustel. Tihtipeale on üks teguritest lisanduv postikulu. Pidurdusjälgede taga võivad aga ka muud faktorid olla. Probleemid ostuprotsessi või sooduskoodidega ning tehnilised tõrked jätavad ostukorvid sageli omapäi.

Kui ostukorvi hülgamise taga on lisanduv postikulu, soetab enamik ostlejatest valitud toote teisest veebipoest. Umbes neljandik naaseb oma esialgse ostukorvi juurde hiljem. Õige lähenemisega võid suure hulga potentsiaalsetest klientidest tagasi võita.

Kuidas saata hüljatud ostukorvi e-maile?

Paljud turundusplaanid on suunatud taasturundamisele ning hüljatud ostukorvi e-mailide loomisele. Et vältida potentsiaalsete klientide kaotamist konkurentide poeriiulite vahele, tuleb tegutseda.

Hüljatud ostukorvi e-mail on automaatne e-kiri, mis suunatud ostlejale, kes lisas toote(d) enda ostukorvi, kuid ost on jäänud vormistamata. Üks parimaid viise poodlejate tagasi meelitamiseks on e-maili turundus. Luuakse automaatne protsess, mis paneb e-kirja teele, kui tekib eelseadistatud kriteerimumitele vastav olukord. Antud juhul on selliseks olukorraks hüljatud ostukorv.

Millal hüljatud ostukorvi e-mail saata?

Sinu ostukorvi raskusest vabanenud kliendid lähevad teistesse poodidesse avastusretkele, et võrrelda hindu, valikuid jms. Siin tuleb mängu ajastus. Sinu reageerimiskiirusest sõltub, kas suudad kliendid eksirännakutelt tagasi enda e-poe ostukorvi juurde meelitada.

Ajaraam on enamasti väike. Sõltuvalt valdkonnast ning valitud toodetest võib see pisut varieeruda. Kallimate toodete puhul võtavad kliendid enamasti taustauuringute ja hinnavõrdluse läbiviimiseks rohkem aega.

Mitmeid e-maili saatmise teenuse osutajad pakuvad kiireks ja täpseks reageerimiseks automatiseerimist. E-maili turunduse platvorm Smaily laseb näiteks ehitada täpselt sellise automatiseeritud töövoo, nagu sinu ettevõttele sobiv. Nii on välgukiirusel saajani jõudmine lihtsam kui seebikate süžee.

Hüljatud ostukorvi e-mailide töövoo loomine?

Hüljatud ostukorvi töövoo loomiseks kasutavad ettevõtted erinevaid e-kaubanduse lahendusi. Mitmed platvormid võimaldavad kliendile lingi saatmist, mis ostleja tema hüljatud ostukorvi juurde tagasi ja ostu vormistama suunab. Rohkemate ostude korral tasub eelistada automaatseid lahendusi. Testi, milline taktika kauba ostukorvidest edukalt klientide ukselävele viib.

Alusta ühest e-kirjast koosneva protsessiga. Hüljatud ostukorvi avastamisel saadab süsteem e-kirja automaatselt teele. Tulemusi analüüsides võta arvesse üldist majanduslikku olukorda, pühasid jms.

Duubeldatud töövoog

Kui eelnevas töövoos end meistrina tunned, on aeg uueks väljakutseks. Loo töövoog, mille tulemusena veenad klienti kahe e-kirja abil ostu vormistama. Pane teine e-kiri teele 24 tunni jooksul pärast esimest.

Hüljatud ostukorvi töövoog koosneb reeglina kuni kolmest e-kirjast. Olles maksimalist, võid seega protsessi ka kolmanda e-maili lisada. Pane see teele järgneva 72 tunni jooksul.

Telefon appi

Omades klientide kohta piisavalt infot, tasub lisaks e-kirjadele ka teisi lähenemisi proovida. Tihtipeale peitub edu tekstisõnumis!

Kui omad telefoninumbreid ja luba turundustegevuseks, lisa SMS-id oma töövoogu. Ka tekstisõnumite näol on tegemist automaatselt saadetavate teavitustega, et klientidele nende vormistamata oste meenutada.

Sellise töövoo puhul saadad SMS-i kliendile, kes sinu esimese e-kirja avanud on. Sõnumis rõhu sellele, et kliendipoolse tegutsemisega on kiire. Maini näiteks, et valitud tooted hakkavad peagi otsa saama.

Või läkita sõnum hoopis neile, kes pole esimest e-kirja avanud ega ostu vormistanud. Sellisel juhul saadetakse teine ostukorvi meenutav e-mail klientidele, kes esimese e-kirja avasid, kuid ost on vormistamata. Loogika peitub selles, et kui klient juba esimese e-maili avas, on tõenäosus teise e-kirja avamiseks suur.

SMS võib lisanduda ka kolmanda sammuna. Jättes teise meenutuse e-kirja põhiseks, võib sõnumi saatmine olla viimane viis, mille abil kliendini jõuda. Paranda e-kirjade sisu ning töövooge, kuni mahajäetud ostukorvid omanikud tagasi saavad.

Turu segmenteerimine

E-maili turunduse valdkonnas ei ole kohta üks-suurus-sobib-kõigile lähenemisele. Et e-kirjad tulemuslikud oleksid, jaota kliente erinevate näitajate alusel.

Kliendi väärtus ja profiilid

Jaota kliente näiteks nende loodud väärtuse järgi. Pärast ostjaprofiilide tuvastamist, koosta pakkumisi ja eridisainiga e-kirju, vastavalt ostlejate tüüpidele. Eriti efektseid e-maile saad koostada näiteks Smaily lohista-ja-vabasta e-kirjade loomise tööriista abil.

Tuvasta kliendid, kes ostukorvi esmakordselt virtuaalriiulite vahele unustanud. Tegemist on uute ostlejatega? Suuna uitama läinud kliendid kerge veenmise ning hinnaalandusega tagasi ostukorvi juurde. Püsiklient jättis oma ostukorvi esmakordselt maha? Aeg hüljatud ostukorvi puudutavaks meeldetuletuseks.

Korvi väärtus

Võta töövooge segmenteerides arvesse korvi väärtust. Üldiselt jagatakse ostukorvid väärtuspõhiselt väikesteks, keskmisteks ja suurteks.

Väike ostukorv ei tähenda, et korvi omanik ei ole suur kulutaja. Ehk on poodleja konkreetse toote otsingul. Väikeste ja keskmise väärtusega ostukorvide puhul võida kliendid tagasi tasuta transporti pakkudes.

Suurte ostukorvide puhul selgita välja, kas korvis vedeleb üks kallis ese või mitmed tooted, mille tagastamise tõenäosus on suur. Kui ostukorvis on palju tooteid, muuda ost ahvatlevamaks, pakkudes klientidele toodete tasuta tagastamist. Üksiku toote puhul meenuta ostusoovi, lisades e-maili toote arvustusi või kasutajate tagasisidet.

Inspiratsiooninurk

Nüüd mõned näiteid hüljatud ostukorvi e-kirjadest.

Dote’i e-maili teema on “Sinu ostukott igatseb sind!”, sisu sõbralik ning huumoriga vürtsitatud.

Rudy hüljatud ostukorvi e-maili eeltekst suunab klienti tegutsema (tasuta transpordi võimalus on lõppemas). Tekitades tunde, et kliendipoolse tegutsemisega on kiire, on ostlejat lihtsam ostukorvi juurde tagasi võita. Kirjapõhja paigutus on eeskujulik- klient näeb ootava korvi sisu.

Mida rohkem kliendi kohta tead, seda edukamalt saad e-kirja veenmiseks kasutada. Kui juba hüljatud ostukorvi e-kirja saadad, suurenda ühtlasi korvi väärtust. Soovita sarnaseid tooteid või populaarseid tooteid nagu Society6.

Tunne oma kliente

Ole klientide segmenteerimisel tähelepanelik ning sihitud. Nende virtuaalsed postkastid on ilmselt erinevatest pakkumistest punnis, mis tähendab, et edu peitub eristumises. Muuda e-kirjad silmatorkavaks ning sisu eriliseks. Nii paned peagi suurepärased hüljatud ostukorvide e-kirjad ning töövood püsti!

 

Tanel Rand, Smaily

 

Liitu uudiskirjaga

Väärt uudised, praktilised nõuanded ning siseinfo Eesti e-kaubanduse kohta.