Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Uuringutulemused pikemalt vastavalt küsimustele:
Küsitlusele vastajaid oli 487.
Küsitlusele vastajate seas oli enim jaekaubandusest – 29,5%. Sellele järgnesid haridus/koolitus/konsultatsioonid 11,5%-ga ja kolmandal kohal oli meelelahutus/kultuur/sport 11,3%-ga.
Suurem esindus oli ka teeninduse valdkonnast ning turundusega tegelevate firmade poolt. Kuid vastajaid leidus ka IT-st, tööstusest, transpordist, tootmisest ja mitmelt poolt mujalt.
Üle poolte vastajatest (68,6%) ütles, et nende ettevõttes puudub spetsiaalselt turundusega tegelev inimene. Eelmisel aastal oli selleks numbriks 54,2%. 31,4%-l oli selline ametikoht aga olemas.
Vastanute seas leidus mitmeid inimesi, kes õppisid turundusega seotud erialadel ja samal ajal ka töötasid selles valdkonnas. Sagedased olid ka vastused, et sotsiaalmeediaga seotud tööülesanded on ära jaotatud erinevate töötajate peale või siis teeb iga üks vastavalt sellele, kuidas aega on.
Sotsiaalmeedia spetsialist ettevõttes
Järgmised 4 küsimust olid sel aastal uued, seega kahjuks võrdlust aasta varasemaga siin teha ei saa. Küll aga on kindlasti huvitav seda trendi jälgida juba uuel aastal.
Kolmveerand vastanutest (75,3%) ütlesid, et panevad oma reklaamid sotsiaalmeediasse üles ise. 6% tellivad väljast ja 18,8%-l oli see kombineeritud ehk siis kord ise, kord tellivad teenusena.
Ka siin oli ülekaalukas vastus, et oma sotsiaalmeedia kontode haldamisega tegeletakse ise. Selliselt vastasid 84,3% vastanutest. 3,5% ehk 17 vastajat 487-st tellivad väljast ning 12,2% kombineerivad kord ise, kord teenusena.
Ligi pooled (49,3%) vastanutest saavad oma sotsiaalmeedia postituste üles panekuga hakkama kõigest kuni 2 tunniga. Ligi veerandil (25,9%) kulub selleks aga 2-5 tundi nädalas. Kolmandal kohal (14,8%) oli vahemik 5-7 tundi nädalas. Rohkem, kui 10 tundi nädalas pühendavad oma sotsiaalmeedia postituste üles seadmisele 27 ehk 5,8% vastanutest.
Mitu tundi nädalas panustate sotsiaalmeediale?
Pikemalt saate uuringuga tutvuda siin
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.