Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
E-kaubanduse pakkide arv ja käive on kahekordne
Juulis kasvas Statistikaameti hinnangul jaekaubanduse müügituli 4%, 680 miljoni euroni. Kõige suuremat kasvu teevad jätkuvalt arvutid, elektroonika koos lisaseadmetega, kui ka aiakaubad, lilled, sporditarbed ja mängud.
Statistikaameti hinnangul suurenes posti- ja internetiteel müüdavate kaupade käive 7%, kuid see ei ole täpne, kuna Statistikaamet saab infot vaid neilt ettevõtetelt, kelle posti- või internetiteel müük on suurem kui 51% ehk kes peavad eraldi e-müüki deklareerima. Seetõttu jäävad siit statistikast välja kõik suured jaeketid, e-toit, elektroonika jpm. ning Statistikaameti posti- ning internetiteel käive on äärmiselt ebatäpne. E-kaubanduse Liit monitoorib Eesti siseste pakkide mahtu, saamaks Eesti pakituru mahu kasvu, mis näitab otseselt e-kaubanduse kasvu.
Juunikuus liikus Eesti 3 pakiautomaatide firma (DPD, Smartpost ja Omniva) vahendusel Eestis 771 750 pakki, mis on +85% rohkem, kui 2019.a. juunis.Ka juulis jätkus korralik kasv, kus liikus 753 209 pakki, mis on 60% rohkem, kui 2019.a. juulis.
Kahe suvekuuga tellisid seega eestlased pea 700 000 pakki rohkem, kui aasta varasemalt.
Kevadkuudel, kui füüsilised kauplused olid suletud, oli pea miljon pakki kuus rohkem. Omniva turuosa on jätkuvalt 50% kogu pakkide mahust.
Hämmastav täpsus pakkide kasvus on ka Maksekeskuse (ca pool Eesti e-maksete käibest) käibekasvus, mis oli juunis 80% ning juulis 60%.
Augustikuus jätkub juulikuu kasv, mis 60% kanti. NB. Me ei arvesta sisse Hiinast jm tulevate pakkide mahtu vaid ainult riigisisest e-kaubanduse pakkide mahtu. Allikas: Eesti E-kaubanduse Liit
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.